søndag den 17. april 2022

Glædelig påske! / Happy Easter!

Så blev det påske! For en gangs skyld skal jeg slet ikke arbejde. Det er skønt. 
I går kom jeg op til mine forældres grav med nogle flere påskeliljer som blev plantet med det samme. Jeg synes de er så fine, og jeg kan godt lide at de kommer op selv hvert år. Påskeliljerne minder mig om opstandelsen. Det er jo dels fordi de kommer op til påske, men det er nok også meget den gamle påskesang, "Påskeblomst! Hvad vil du her?". Grundtvig skriver, hvordan påskeliljerne minder ham om det "gule lagen", som er lig-lagnet. Altså - livet springer frem af det som er dødt. 
Så glædelig påske!

Then it's Easter! For once, I'm not working at all. That's wonderful. 
Yesterday, I went to my parents grave with more narcissus (or Easter Lillies, as we call them) that I planted right away. I think they are so beautiful, and I love how they come up every year. These flowers reminds me of the resurrection. Partly because they show up for Easter, but also due to an old Danish hymn by Grundtvig about this flower. He writes about how they remind him of the yellow cloth used for corpses, meaning how life springs out of the dead. 
So happy Easter! 
Det er godt nok sjældent jeg er i Hillerød, og jeg synes det er temmelig besværligt at komme derop. Det hjælper IKKE at bo i Tårnby, kan jeg bare sige! Men når jeg nu var der, gik jeg gennem skoven og fik set nogle anemoner. Det er jo ikke lang tid de blomstrer, så det var skønt lige at få set dem i år også.
Jeg håber, I har fået set nogle anemoner og får en dejlig dag!

It's not very often that I go to Hillerød, and I find it quite a trouble to get all the way up there. It HASN'T helped moving to Tårnby! But since I was there, I walked through the forest, and got to see some anemones. They are not blooming for very long, so it was really nice seeing them this year, too. 
I do hope you have gotten to see some anemones and that you will have a lovely day!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails