tirsdag den 16. august 2022

19

Min søsters ældste har snart fødselsdag, og udfordringen var at strikke strømper til hans lange fødder mens jeg var i USA, så jeg ikke skulle sende dem så snart jeg kom hjem...... 
Efter de der krokodillestrømper blev det næste par altså bare striber og rib. Jeg brugte rester af Zauberball, som bliver ret flot også ved striber, og strikkede hæl og tå i Arwetta. 
Prøvede at bruge Daisy som model, men hun var mildt sagt IKKE begejstret! Hun fægtede med forbenene og prøvede at bide strømperne af. Dette billede er det bedste.

My sister's oldest has his birthday soon, and the challenge was to knit socks for his long feet while I was in the US, so I didn't have to mail them as soon as I got home......
After the crocodile socks, the next pair is just stripes and ribbing. I used leftovers of Zauberball, which looks really nice even with stripes, and then I made the heel and toe with Arwetta. 
I tried using Daisy as a model, but she was NOT amused, to put it mildly! She was waving her legs around and tried to bite them off. This photo is the best I got. 
Til gengæld havde hun ikke noget imod at være model på denne måde istedet!
Den første strømpe blev ret grøn. Den anden mest blå (måtte bruge en anden farve Zauberball). Men alt i alt synes jeg faktisk de blev fine, og de er færdige! Nu venter de så bare på hans fødselsdag. 
Strikket i 2x2 rib på pind 2,5, og de vejer 80 gram. 

But when I used her as a model this way, she didn't mind at all!
The first sock turned out quite green. The second one is mostly blue (had to switch Zauberball color). But all in all I do think they turned out quite nice! So now they are just waiting for his birthday. 
I knitted 2x2 ribbing on 2.5 mm needles, and they weigh 80 grams. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails