torsdag den 4. august 2022

Det første / The first one

Jeg har jo en veninde som meget snart skal have tvillinger. Men nu er det første tæppe ihvertfald færdigt! Sådan et enkelt nøgle regnbuegarn fra Netto var helt perfekt til et babytæppe. Jeg slog 3 masker op, tog ud i hver side på hveranden pind til jeg var cirka halvvejs, og så begyndte jeg at tage ind i stedet. Der kom en kant med fastmasker omkring, og efter vask måler det cirka 80x80 cm, hvilket jo er helt perfekt!
Det er bare retstrik på pind 4,5, men det ser rigtig fint ud. (Bortset fra den fejl jeg fandt efter vask. Øv!) Det vejer hele nøglet, altså 150 gram, og jeg er gået i gang med nummer to med det samme. 

I have this friend who will have twins very soon. Now at least the first blanket is done! A single skein of rainbow yarn from the supermarket was perfect for a baby blanket. I cast on 3 stitches, increased on both sides on every other row until I was about halfway in the skein, and then I started decreasing instead. Afterwards, I did a single crochet edge, and after a wash, it's about 80 x 80 centimeters, which is perfect for a baby!
It's plain garterstitch on 4.5 mm needles, but it looks really nice. (Apart from the mistake I found after washing it. Too bad!) It weighs the entire skein, which is 150 grams, and I started the second one right away. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails