lørdag den 24. september 2022

22

Strømperne er modtaget, så nu kan jeg endelig vise dem her! Det blev en opskrift fra "Sokkebogen" i Arwetta, og jeg valgte hvid, orange og grøn. Det er nogle pæne farver!
Begge strømper blev færdige i Göteborg - en om tirsdagen, en om fredagen. Det er da lidt spøjst, ikke? Da jeg så var i det store telt på Fanø sneg jeg mig til at tage billede af dem i en bunke garn. Damen fra Conraddesign kiggede lidt mærkeligt på mig, men jeg fik da lov.......

The socks have reached their destination, and now I can finally show them here! I ended up using a pattern from "Colorful knit Soxx" in Arwetta, and I picked white, orange and green. Nice colors!
Both socks got finished in Gothenburg - one on Tuesday, one on Friday. That's a bit weird!
When I was in the big tent at Fanø, I took a sneak-photo of the socks in a pile of yarn. The lady from Conraddesign looked at me a bit mystified, but didn't stop me......

Her er de også i solskin og græs. De er da fine! 
Det er sjovt at strikke striber, for man føler virkelig at der sker noget! Jeg har faktisk fulgt opskriften, både med hæl og tå. Bogen med opskrifterne købte jeg engang meget billigt i et supermarked. Jeg er temmelig overrasket over, HVOR mange strømper jeg har strikket fra den! Der er rigtig fine mønstre i, så hvis du falder over den et sted, kan jeg kun anbefale den!
Strømperne er (selvfølgelig) strikket på pind 2,5 og de vejer 65 gram. 

And here they are again - this time in sun and grass. Don't they look pretty?
Knitting stripes was fun, since it felt like they really grew! I actually just followed the pattern, both for the heel and toe. I happened to find this book very cheap in a supermarket. I'm quite surprised that I've made SO many socks from it! There are some very pretty patterns, so if you happen to find it anywhere, you will not regret buying it!
The socks were knit on 2.5 mm needles (of course) and weigh 65 grams. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails