tirsdag den 27. september 2022

Ny hue / New hat

Min monsterhue er færdig, og jeg kan VIRKELIG godt lide den! Det startede med at min veninde delte et billede af en hue hun strikkede i rester. Meningen med MonsterMusselburghKAL var egentlig at bruge sine rester og så se, hvor pænt det kunne blive når man satte alt muligt sammen. 
Jeg syntes ideen var sjov og begyndte med at finde strømpegarnsrester i mange farver. Men så kom jeg på at rester i rød Wollmeise også er rester, og helt sikkert ville blive pænt, så Wollmeise blev det. 
Huen er strikket som en meget, meget lang pølse som foldes ind i sig selv og så har man pludselig en dobbelt hue. Den ligner ikke en hue, vel?

My monster hat is done, and I REALLY like it! It started with my friend sharing a picture of a hat knit from left-overs. The point of the MonsterMusselburghKAL was actually to just use odd ends and then see how nice it could turn out when all kinds of yarn were combined. 
I found the idea funny, and started finding bits and pieces of sock yarn. But then I remembered that left-over Wollmeise also count, and that it would definitely be pretty, so Wollmeise it was. 
The hat is knit like a very, very long sausage that folds into itself, and then suddenly, you have a hat that is double. It doesn't look like a hat!
Mønsteret er et af de der skønne hvor man kan bruge alle slags garn, og hvor der ikke er krav til strikkefasthed. Man strikker og måler, og så finder man ud af hvor mange masker der kræves til en hue. 
Jeg strikkede på pind 2,5, og det er blevet rigtig tæt og fint! Jeg endte med 160 masker til min hue, og sjovt nok vejer den også 160 gram. 
Der kom mest rødt garn med som var rimeligt ensfarvet. Men til gengæld lavede jeg striber i de store striber ind imellem. Sådan noget med striber i rød og pink. Meget svært at se, men virkelig pænt!

The pattern is one of a kind where you can use all sorts of yarn, and where you don't even need a specific gauge. You knit and you measure, and you find out how many stitches you need for a hat. 
I knit on 2.5 mm needles, and it turned out really nice and tight! I ended up having 160 stitches for my hat, and strangely enough, it also weighs 160 grams. 
I mostly used uni-color red. But then I decided to make some striped parts in the bigger stripes. You know - stripes in red and pink. Very difficult to see, but so pretty!
Det sjove er selvfølgelig, at man kan vende huen, og så ser den anderledes ud, fordi den er dobbelt. Man kan jo også lave den forskellig alt efter om der er ombuk eller ej. 

The fun thing is it can be turned inside-out, and then it looks different, because it's double. 
It can also look different, depending on whether you fold the edge or not. 
Der er mange huer jeg ikke kan lide, men denne her er bare perfekt! Den er blød og varm og perfekt i størrelsen. Jeg tror faktisk denne her hue nok skal blive brugt en del!

There are so many hats I don't like, but this one is just perfect! It's soft and warm and the size is perfect. I do think I'll use this specific hat quite a lot!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails