tirsdag den 1. september 2009

Mandag....

Det endte med at være en forholdsvist produktiv dag i går. Lego-nevøen havde fødselsdag, men til trods for, at han egentlig er en sød dreng, små-regnede det hele eftermiddagen. Så hele cykelturen fra indre by til Amager var præget af regnvejr og vejarbejde. (Det dér småregn er slemt. Det føles ikke af meget, men man bliver totalt sjask-våd...) I dørtelefonen sagde han ivrigt "hvem-er-det?", løb ned ad trappen og pakkede næsten gaven op på vej op igen.
Han skulle dog lave lektier før lego-bygning (han havde fået en æske mere). Jeg tilbød ellers - som den hjælpsomme person jeg er - at bygge lego for ham, så han havde ro til at lave lektier. Dét tilbud blev pænt afslået, mærkeligt nok!
Derefter små-regnede det hele vejen hjem, hvor turen gik omkring Føtex. Men jeg kom da hjem. Hvad trænger man så til, andet end tørt tøj og en sofa? Nej, vel?
Faktisk fik jeg lavet strikke-prøve og startet ribkant til fødselsdagsbarnets hættetrøje med flammer. Det viste sig, at Arwetta lagt dobbelt passede præcis til opskriftens strikkefasthed på pind 5. Ret fantastisk. Trøjen bliver så blød, så blød. Er spændt på, hvad han siger til de melerede flammer, når jeg når så langt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails