søndag den 27. november 2011

Adventus domini

I dag er 1. søndag i advent. Julen nærmer sig. Der er tid til at blive klar endnu! (Og strikke årets sweatere færdige, hurra!) I får lige et billede af min fine adventskrans, der blev købt uden lys, fordi de havde nogle forfærdeligt tykke lys som jeg aldrig nogensinde ville få brændt bare halvt ned.... I stedet fiskede jeg lys-spydene op af skuffen så der kan komme nogle lys i, jeg har en chance for at nå!
P.S. Jeg gad ikke lige skrive overskriften på dansk og engelsk, derfor dagens latin, som er det korrekte navn for advent. Så ved I det! (Det betyder "Herrens komme")


Today is the 1st Sunday of advent. Christmas is approaching, and you still have time to get ready! (And finish knitting the last sweaters of the year. Hooray!) Just a picture to show you my pretty advent decoration. I bought it candle-less, since the candles were so huge I would never have a chance of burning them just halfway down..... Instead I found the candle-holders for the thin candles and hope to make it!

P.S. Didn't bother to do a Danish and English headline today, which is why you will get the Latin headline. The correct name of advent. (Meaning "The Lord's coming")

6 kommentarer:

  1. oh no!!! it's the first sunday of advent already!!! i can't believe it. i'm so glad you said something . . it would have just passed me by . . (where does the time go???)(and, yes, please come visit next year!)

    SvarSlet
  2. It is! (I will work on going to NY next year to visit the craft fair... Would be so nice!)

    SvarSlet
  3. Er middelfart også på din to go liste i 2012 *B*?

    Så fin du er forberedt på denne tid

    SvarSlet
  4. Rikke - det kan man jo aldrig vide! Jeg er ikke glad for at sove i samme hus som katte, men det behøves jo heller ikke....

    SvarSlet
  5. Nej der er mange muligheder her i området :-)

    Selv hos mig kan der laves kattefri zone - men har man allergi er det desværre ikke nok.

    Men jo besøg er altid velkommet her.

    SvarSlet
  6. Det er vist godt nok allergi, desværre.... Men jeg plejer dog at overleve et par timer!
    Skal se, om ikke man kunne slå en smut forbi Middelfart!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails