lørdag den 26. november 2011

En god idé / A nice idea

Jeg var på CF julemarked i går. Som altid enormt hyggeligt og jule-agtigt (selv om jeg savnede at have de 3 små semi-amerikanere med i år...) og som altid et godt sted at bruge penge. Dels har jeg fået en adventskrans, men det vigtigste er næsten at have brugt nogle penge til fordel for CF-foreningen, der også har været venlige at hjælpe mig til kongres og støtte forskningen generelt. Det skal dog siges, at fremfor at hjælpe læger, så hjælper de først og fremmest patienterne, først og fremmest børnene, der skal vokse op med at tage en masse behandling for at leve længe nok.
Nå. Tilbage til billedet. På julemarkedet købte jeg mig den fineste lille strikkepose, som Laura's farmor havde syet af Laura's gamle dynebetræk. Med Bamse og Kylling. Den er så sød, at jeg også købte resten til jer. Til en hurtig lille konkurrence, forstås.
Den går ud på, at der er 3 præmier. En strikkepose, der er udvidet med et bundt garn, hhv. Cascade Heritage Handpainted Sock yarn i pink, Donegal Sock yarn i farven Siegfried og Cherry Tree Hill Supersock i farven "Life's a Beach", fra venstre til højre. For at deltage, skal du lægge en kommentar. (Bare en kommentar. Du skal ikke betale en krone)
Har du derudover lyst til at støtte CF-foreningen, kan du læse mere her. Mærk dit bidrag "Laura", så får jeg at vide, hvis der kommer nogle penge (det vil I nok også gerne vide, ikke?). Jeg udtrækker vinderne d. 10. december.

I went to the CF-foundation Christmas market yesterday. As always it was very nice (although I missed the 3 little semi-Americans) and as always a great place to spend money. I bought a pretty decoration, but most importantly, I supported the CF foundation. Personally, I have received help from the foundation for my investigations and for participating in congresses. But they do something more than helping doctor's. First and foremost they are helping patients and mostly the children who have to grow up, taking a lot of medicine in order to survive longer.
Well, back to the picture. I bought a wonderful little project-bag, made by Laura's grandmother, sewn from Laura's old bed linen, showing some very popular figures from Danish childrens TV. It was so nice, that I bought the rest of them. For you. You can win them in a little contest.
There are 3 prizes. A project-bag with a skein of nice yarn. From left to right, it is Cascade Heritage Handpainted sock yarn in pink, Donegal sock yarn in the colour "Siegfried" and Cherry Tree Hill Supersock in the colour "Life's a Beach". If you want to win, all you have to do is leave a comment below.
IF you furthermore want to support the CF foundation, you can read about the Danish organisation here. In Danish..... Or the American organisation here. I made the deal with the Danish CFF that contributions should be marked "Laura", but that wouldn't make sense with the American CFF, I guess..... Anyway - I will find the winners on December 10th.

12 kommentarer:

  1. Sikke nogen søde strikkeposer. De passer til mit sengetøj. Kunne være sejt at vinde

    SvarSlet
  2. åh, sådan en pose vil jeg bestemt gerne vinde. og så stötter jeg istedetfor en god sag heroppe, ikke?
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Jeg vil også rigtig gerne deltage.
    De er bare så fine de poser.
    Kh. Dianna

    SvarSlet
  4. Jeg vil også gerne vinde...
    Var lige forbi fåreavlernes julemarked, før turen gik tilbage til arbejdet... Nu må vi se, hvornår jeg rammer matriklen og sengen.

    SvarSlet
  5. wow Christine hvor er du sød!!
    Rigtig godt at du støtter CF foreningen. Håber at der kommer mange penge ind.

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Åh, jeg vil da også gerne være med :-)

    SvarSlet
  7. Jeg er sikker på at Esben vil elske en Bamse og Kylling pose og moren garnet :-)

    SvarSlet
  8. Ville elske at vinde sådan en fin pose, her ville den dog nok blive brugt til Milas' legetøj :)
    KH Micha

    SvarSlet
  9. Så får jeg endelig chancen for at skifte Nettoposen ud med en fin hjemmesyet strikkepose + lækkert - jeg prøver lykken ;O)

    SvarSlet
  10. så fin en pose vil vække glæde herhjemme.

    SvarSlet
  11. Åh - denne fine Give-away havde jeg da lige overset. Håber jeg lige kan nå at være med:-)

    SvarSlet
  12. Jamen er jeg ikke lige heldig, jeg kan jo se på datoen, at jeg også kan nå at være med:) Mon man kan ønske farve??? I så fald er jeg vist mest til den pink og så den i midten;) God weekend!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails