mandag den 14. november 2011

Nu vi taler om musik / Talking about music

Okay - kormusik og jul, var det, men alligevel.....
Har du en musik-elsker i familien? Eller har du behov for en julegave til sådan én? (Så er det vel på tide at komme i gang!)
Er disse halv-handsker så ikke bare sagen? (Man kan også lave strømper med motivet....)
Hvis man nu skulle være rigtig, rigtig skør, så har jeg i et stykke tid fantaseret om at strikke en sweater med rigtige, virkelige noder, kopieret fra en rigtig, virkelig nodebog.... Måske næste år? Måske når jeg bliver gammel?

Oh well - choirs and Christmas, that was what we were talking about.....
Any music-lovers in your family? Or among your friends in need of a present? (Well, you might just be able to finish in time for Christmas)
Then these fingerless gloves are just for you! (You can also use the pattern for socks....)
If you are really, really crazy, I have been fantasizing for a while about knitting a sweater with real, actual notes, copied from a real, actual book of notes.....
Maybe next year? Maybe when I grow old?

8 kommentarer:

  1. De er så fine og søde de pulsvarmere:-) Genial idé med nodemønster til en musikelsker, men sikkert vildt svært at strikke - der skal i hvert fald god tid til:-)

    SvarSlet
  2. De er bare fine. Jeg har printet opskriften ud for snart længe siden, men da "musik-barnet" i øjeblikket opholder sig i mange graders varme i Australien, er de ikke lige på pindene nu. Men det kommer de!

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. om jeg blot havde et diagram af en art til en pekingeser så gik jeg også straks igang - en trøje, sokker, vanter, tørklæde.

    Jo du kan tro jeg forstår trangen til at strikke noder *s*

    SvarSlet
  5. God ide med en nodetrøje - måske en med yndlings salmen - det kunne være cool ;O)

    SvarSlet
  6. Ret sjovt du viser dem, en af mine spindevenner har strikket et par til mig i hvid yak og lysebrun kashmir. Håndspundet selvfølgelig og de er så varme og dejlige.

    SvarSlet
  7. Det kunne være rigtig fedt med en trøje med rigtige noder på...
    Når du er færdig med nerd trøjen, så er du jo i så god træning at du bare kan fortsætte :p

    SvarSlet
  8. Jeg kan se, at I er lige så skøre som mig, næsten....
    Hvad med Brahm's "vuggevise" som mønster på et babytæppe? Man kunne da altid håbe på et godt sovehjerte til barnet!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails