tirsdag den 29. november 2011

Fast feet

Måske har jeg ikke kunnet tåle alle dampene fra dette års strømper. Kan det være kombinationen af uld og nylon, der har været for meget for min hjerne? Ihvertfald kan jeg åbenbart ikke stoppe igen.... Strømpetoget damper derudaf!
Dette par strømper skulle være novembers mønsterstrømper. Det går da fint med dét, kan jeg sige! De blev færdige på sølle 6 dage. (Jeg er selv lidt rystet.) Takket være en del møder, tog den ene strømpe kun et enkelt døgn at strikke, mens den anden vel nærmest har været langsommelig.....
Hvor de andre år bestemt IKKE har budt på bløde strømpe-pakker til niecerne, er jeg nu fuldstændig blød og tænker at min ældste niece kan få dem. Jamen, - hun elsker jo strømper!

Maybe the sock-fumes from this year's production have taken me down. Could be the wool-nylon combination that is toxic to my brain? Anyway - seems like I can't stop now. Too many socks need to be knitted!
This pair of socks were a late pair of November socks with pattern. No problems in the month-department! They finished in just 6 days. (I'm a bit shaken, actually.) Thanks to a few meetings, one of the socks only took 24 hours to make, while the other was rather slow....
The other years, I have said a firm a definite NO when it came to socks for Christmas for my nieces. But now I'm a softie and made these for my oldest niece. Just because she looooves socks so badly!
Nå ja - jeg kan faktisk også klemme tæerne i dem, selv om de nok sidder lidt mindre stramt på hendes smalle fødder. Dejligt, hurtigt mønster fra jule-udgaven af Interweaves knit. Garnet? I behøver ikke spørge, vel? 100 gram dejlig wollmeise.....


Oh well - they do fit my toes as well, although they will look better on my niece's slim feet. Nice, quick pattern from the Holiday-edition of Interweaves knit. The yarn? No need to ask. One-hundred meters of lovely wollmeise....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails