torsdag den 12. juli 2012

Imod mine principper / Against my principle

Efter at sjalet er færdigt, er der tid til at komme lidt videre på min orange trøje. Jeg mangler faktisk kun en enkelt indtagning nu (om ca. 1 snonings tid), så er jeg nede på maskeantallet til ryg og forstykker.
Den bliver rigtig dejlig, tror jeg! (Farven er mere støvet end på billedet. Det er svært at tage gode billeder i dette vejr!)

After finishing my shawl, I have time to work on my orange cardigan. I just need one more row of decreasing (in another cable's time) and then I will be down to the number of stitches needed for back and fronts.
It will be a very nice cardigan, I think! (The color is more dusty than shown on the picture. It's really hard taking good pictures in this weather! Cloudy and rainy...)
Garnet er kinesisk, dels 1 tråd cashmere/uld (som sjalet), dels noget 2-trådet bomuld/uld. Det dér 2-trådede er lidt af en prøvelse! Eftersom de 2 tråde er vundet op sammen, så kan man ikke bare knække den ene tråd og fortsætte, når man støder på en knude. Nu er jeg sådan en, der godt kan lide at hæfte ALLE ender. Jeg bryder mig absolut ikke om knude i strikketøj! Men med denne trøje er jeg altså nødt til at bide i det sure æble og bare strikke videre. Mon ikke jeg klarer det? Når enderne strikkes ind, ser man det (næsten) ikke, men næste gang jeg strikker noget hæfter jeg altså ender igen. Jeg siger det bare!

The yarn is Chinese, and I knit with 1 thread of cashmere/wool (like my shawl) and with a 2-threaded cotton/wool mix. The two-threaded yarn is really hard on me! Since the 2 threads are wound in a ball together, I can't just break one of the threads and continue when there is a knot. Now I'm a kind of person who likes to sew in ALL the ends. I definately don't like a knotty knitting! But with this cardigan I just have to go with the flow and knit on. I guess I'll handle it.... When I knit the thread and end together it's (almost) invisible, but next time I'll be making something, I'll sew the ends again. Just telling you!

4 kommentarer:

  1. Hvilken skøn farve - hvilken model er det?
    Du kunne jo klippe begge tråde og dermed få lov at hæfte ender :))

    SvarSlet
  2. Hvor er det en lækker farve, er det overblik du strikker?
    Træls med knuder, der har det med at arbejde sig ud på forsiden, hvis de ikke bliver hæftet fast, så jeg kan godt forstå du hellere vil hæfte.

    SvarSlet
  3. Kirsten - SÅ principfast er jeg heller ikke.....

    Uldvegavet - man ser det ikke rigtigt. Heldigvis!

    SvarSlet
  4. that's interesting about the yarn. and cloudy, rainy days sound nice to me! new york is very sunny . . . and hot.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails