søndag den 22. juli 2012

Større / Bigger

Det første par bukser til mine venners lille dreng var jo ynkeligt for små.... Så jeg måtte igang igen, og nu er der så et par større bukser klar. Denne gang strikket på pind 4 (istedet for 3½) og i str. 6-12 mdr. i stedet for str. 0.

The first pair of jeans knitted for my friends little boy were way to small.... So I had to start over, and now I finally finished a bigger pair of jeans. This time I used needles size 4 mm (instead of 3½ mm) and made size 6-12 months instead of size 0.
Om mon ikke der er plads til en tyk lille mælkemave i dem her? De er ihvertfald noget større! Han skal tage seriøst godt for sig a retterne for lige at blive for stor inden jeg får afleveret de nye bukser........
Denne gang har jeg strikket i Hjertegarn Bom-Mix, halvt bomuld, halvt acryl, og jeg har brugt 115 gram. Garnet plejer at holde godt i vask og forblive blødt, og man mærker faktisk ikke acryl-delen, andet end at det føles noget lettere end ren bomuld.
Iøvrigt - opskriften er ret nem. Du kan finde den her.

I hope these jeans have room for a fat little milk-filled belly. They are definitely bigger! He really needs to eat   A LOT in order to grow too big for these before he gets them!
This time I used a yarn called Bom-Mix, half cotton, half acrylics, and I used 115 grams.
This yarn usually stays soft, even after being washed several times, and it's difficult to feel the acrylics, except that the yarn feels lighter than pure cotton.
By the way - the pattern is an easy one. It's found here.

7 kommentarer:

  1. De er altså seje :-) og nuttede.

    SvarSlet
  2. Tak. De er bare for søde, ikke?

    SvarSlet
  3. Ei, hvor er de søde. Håber ikke han vokser for hurtigt. De skulle jo helst nå at blive vist frem mange gange.

    SvarSlet
  4. Nej - de er altså ret søde - med gylp og så videre:-) Kan du mon snuppe et billede med indhold, så vi kan se, hvordan de sidder?

    SvarSlet
  5. Aiii, hvor er de bare søde :)

    SvarSlet
  6. Den opskrift er bare for nuttet, og faktisk tager det ikke lang tid at brodere lommer mm.
    Irene - jeg vil se, om jeg kan få et billede med indhold.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails