fredag den 28. december 2012

Hygge

Efter et par dages fri følger et par dages arbejde. Mon ikke vi er flere, der har det sådan, selv i julen? Det gode er dog, at jeg har et par aftener hjemme - hvordan skulle jeg dog ellers nogensinde få strikket det sjal færdigt!
Og hvordan skulle jeg dog ellers få tid til at nyde mit juletræ med tændte lys? Jeg synes, det er så fint. Mærkelig pynt eller ej. Så længe det meste har lidt glitter, går det rimeligt godt.

After a few days off comes a few days work. I guess we are several people sharing this fate, even at Christmas time?
The good thing is that I'm at home a few evenings - how on earth was I ever supposed to finish the shawl if I didn't have time at home!
And how would I ever have time for enjoying my Christmas tree with all the candles lit? I do think it's ever so pretty. Weird ornaments or not. As long as you add some bling, it will look good.
Sjalet er nået til den første del af kanten. Det bliver bare så lækkert! Der er ca. 40 pinde mere med mønster, så der er til et par timers underholdning endnu.
Ved I, hvad det vildeste er? Jeg er kun knap nået til enden af et 25 grams nøgle. Det rækker ustyrligt langt, det der tynde cashmere!

The shawl is as far as the beginning of the border. It's so soft and yummy! I still need to knit around 40 more rows of lace pattern, so I guess this will ensure me a few more hours of entertainment.
Do you know the most crazy thing? I got this far using less than a 25 grams skein of cashmere lace. This yarn goes far!

3 kommentarer:

  1. Kan ikke helt bestemme om jeg synes træet eller sjalet er flottest. Måske det er en umulig sammenligning ;0). God arbejdslyst og hyggelig strikketid

    SvarSlet
  2. Jow - sådan er vi flere der har det - men at arbejde i julen har også sin charme. Jeg er vild med dit juletræ, har selv en del anderledes pynt på vores såsom sko, kager, folkevogn, små aber med trommer osv, har dog intet med Elvishår ;))

    SvarSlet
  3. Susse - hvor er du altså sød! Jeg hygger mig ihvertfald med begge dele, selv om pindene på sjalet godt nok er lange nu!
    Citronmoster - dit juletræ lyder virkelig fint! Jeg kan godt lide, når der også er nogle personlige ting på...

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails