søndag den 9. december 2012

Sweet sixteen

Årets sidste fødselar fylder 16 i morgen, men blev fejret i går. Fordi hun var hjemme fra efterskole og fordi jeg var på besøg. (Heldige mig!)
Gaven var godt nok ikke helt færdig. Jeg havde medbragt 1 næsten færdig strømpe til Aalborg, men da den unge dame (heldigvis) har 2 fødder, havde jeg travlt! (Hun fik også nogle øreringe, så hun var ikke helt gaveløs.....)
Mine planer gik på at blive færdig i dag, men der var god strikketid i går, så hun fik dem faktisk sent i går aftes og var glad.
Mønsteret er fra november-nummeret af "The Knitter" og garnet er Zitron Trekking Hand Art, farven "Kiwi". Jeg lavede tåen som jeg plejer, men fulgte ellers mønsteret slavisk og brugte ca. 60 g garn.
Mønsteret var sjovt og afvekslende, og farven klumper sig mærkeligt nok sammen på lidt forskellige måder på de to strømper. Jeg er godt tilfreds med resultatet, og det er modtageren også ;-)

The very last birthday in my family this year is my niece, who will turn 16 years tomorrow. She was celebrated yesterday, since she was at home and I was visiting. (Lucky me!)
The gift wasn't quite finished. I brought one almost finished sock, but since the young lady (fortunately) has 2 feet, I was kind of busy! (She also had some earrings, so I did give her something in the morning.....)
My plans were to finish the second sock today, but I had a lot of time for knitting yesterday, so they were finished late last night, and she received them and was very happy.
The pattern is from the November Issue of "The Knitter". They were made with Zitron Trekking Hand Art, the color is "Kiwi". I made my own version of the toe, but otherwise I did exactly as the pattern said and I used around 60 grams of yarn.
The pattern was fun and interesting, and the colors are pooling a little differently on either sock. I was very happy with the result, and so was the recipient!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails