tirsdag den 12. februar 2013

Børnearbejde / Child labour




I dag har jeg fri og besøg af min niece på 10, der har vinterferie. Vi holder mini-ferie på 1 dag, og det er overdrevet hyggeligt.
Hun er blevet hjernevasket med boybands og jeg fik tjekket, at jeg stadig kan navnene på alle medlemmerne af Backstreet Boys og (næsten) alle fra Westlife. Hun kan nu 3 ord af en sang udenad (succes) og overlevede med nød og næppe at se en del inderlige musikvideoer......
Desuden laves der en større produktion af lys - det er meget længe siden sidst, så der var rigelig stearin at tage af!
Højdepunktet i går var dog, da jeg smed yatzy-terningerne i min tekop i stedet for i raflebægeret.....

Today is my day off, and my 10 year old niece who has a weeks vacation, is visiting. We have a mini-vacation, and it is ever so nice.
She has been brainwashed with boybands and I discovered that I still remember all the names of the Backstreet Boys members and (almost) all the Westlife names. She memorized 3 words of a song (success!) and barely survived watching a few - very intense and tender - music videos....
We have a large production of candles going on - it has been a while so I have plenty of wax!
The highlight of yesterday, however, was when I threw the yatzy-dices into my cup of tea instead of the dice-container......

- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt - jeg skal hygge med Luca i dag og i morgen, det glæder jeg mig til :))
    Flotte lys!

    SvarSlet
  2. Det er en kunst, at kunne se humoren, når det siger plop.

    SvarSlet
  3. Hjemmelavede lys, ih det er længe siden... der går også de der ophæng man drypper ned i glas m vand...

    SvarSlet
  4. Hendes lillebror var dødeligt jaloux, og jeg har måttet LOVE at han også må lave lys næste gang han kommer..... Han ved vist ikke helt, at det bare handler om at smelte stearin og hælde det i en form!
    Terningerne i teen var faktisk lidt sjovt. Og det var heldigvis bare te!

    SvarSlet
  5. Så længe du ikke heller te i raflebægeret, så går det nok. Det lyder i hvert fald som en hyggelig dag du har haft med niecen.

    SvarSlet
  6. Arj hvor hyggeligt. Som børnearbejderens mor giver jeg min fulde tilladelse til lade hende knokle ;-)

    SvarSlet
  7. Det var vildt hyggeligt! Næste gang er det lillebrors tur. Han spurgte, om det kunne blive i morgen..... (Men der skal jeg jo nok arbejde!)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails