søndag den 24. februar 2013

Nyt projekt / New project


I mit køkken har jeg da lys i loftet. 2 nøgne pærer har hængt og gloet i flere år. De lyser jo godt nok, så de har bare fået lov at hænge.
Men nu skal det være slut! I går var jeg i Malmö med min veninde, og i Lagerhaus (fantastisk butik!) havde de skeletter til lampeskærme. Derfor er et kommende projekt at strikke betræk til mine køkken-pærer.
Først skal jeg dog være færdig med tæppet. Det går fint fremad! Faktisk gør det præcis efter hvad jeg planlagde (og håbede på) at nå! Det bliver sandsynligvis færdigt tirsdag, så det også kan nå en vask inden jeg skal give det væk.

In my kitchen I do have some light up in the ceiling. Two naked bulbs have been hanging around for years. They give good light, so I didn't do anything to cover them.
But now it's going to change! Yesterday I went to Malmö with my friend, and in Lagerhaus (amazing store!) they had skeletons for lamp-shades. So a coming project will be to make the lampshades for my bulbs.
First I need to finish the blanket, though. The progress is excellent! Actually I'm sticking to the schedule I planned (and hoped for) regarding how many stripes to make a day! I think it will be done by Tuesday, and then I can wash it too, before giving it away.
I Lagerhaus så jeg også denne madkasse. "Dagens frokost - *kan indeholde spor af rester".... Fnis.

In Lagerhaus I also saw this lunch box. "Today's lunch - *may contain traces of meal-left-overs".....

6 kommentarer:

  1. Skøn ide med en strikket lampeskærm. Det har jeg ikke set siden 70'erne, hvor det var meget in. De var nu mest hæklede dengang. Jeg glæder mig til at se din version.
    Jeg er vild med madkassen.

    SvarSlet
  2. Det ville også være mægtig fint hæklet! Men egentlig har jeg på fornemmelsen, at jeg kan klare mig uden hækling et stykke tid....

    SvarSlet
  3. Og hvis du hverken synes om at hækle eller strikke så har jeg set kniplede lampeskærme så ja der er nok af muligheder - uanset hvad så er jeg sikker på du få lavet noget der er fint og passer til køkkenet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. God ide! Men jeg holder mig nok til det strikkede....

      Slet
  4. Har også set nogle med perler...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har jeg egentlig også! Tak, fordi du mindede mig om det!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails