fredag den 30. august 2013

Besøg / Visit

Ind imellem tager jeg til Odense. For at besøge venner. Nogle gange for at besøge min tandlæge (når man har en god en, må man holde fast!). Nogle gange bare fordi.....
I tirsdags blev det en kombi. Først tandlæge, så gode venner. Bl.a. skyldte jeg nogle påskeæg, der ikke var afleveret endnu, så det var skam vigtigt, selv om vi ikke havde meget tid!
Jeg kom tidligere end dem jeg skulle besøge, så der var tid til at hilse på andre dele af stor-familien.
F.eks. disse to søde kaniner. Den grå var usædvanligt sulten, men efter 10 minutters kontinuerlig fodring med mælkebøtter, lykkedes det alligevel at køre den lidt træt og mæt!

Sometimes I go to Odense. To see friends. Sometimes to see my dentist (if you have a good one, you'd better stick to that dentist!). Sometimes just because......
This Tuesday was a combo. First my dentist, then good friends. Among other things, I owed them some Easter eggs that I hadn't given them yet, so it was very important seeing them, although it would be short!
I arrived earlier than the ones I was visiting, so I had time to say hello to other parts of their big family. For instance these two cute rabbits. The grey was incredibly hungry, but after 10 minutes of constant dandelion-feeding, I succeeded in making it tired and full!
Der var også de her. Ikke SÅ interesserede i kontakt, da jeg ikke havde mad med. Nogle gange tænker jeg, at sådan en gang uld kunne blive til en god gang garn. Sikkert kradsuld. Men man kan få det spundet hos Hjelholt, ikke? Nogle gange drømmer jeg......

I also met these. Not VERY interested in contact, since I didn't bring any food. Sometimes I think that a bag of wool from one of these would make an awful lot of yarn. Probably very scratchy. But there is a spinning-factory that will do it, right? Sometimes I dream......
Mine venner kom hjem, og det var hyggeligt. Vi endte i brombærrene, og plukkede en del. Som jeg fik med hjem!
Derfor er det nu gået rimeligt galt på husmor-fronten..... Som I kan se, er der mere end rigelig marmelade af 3 slags nu. Men ih, hvor er det lækkert! (Og det er gode gaver....)

My friends arrived back home, and we had a lovely time. We ended up among the blackberries and picked a lot. That I got to bring home!
So now my house-mum-genes took over..... As you can see, there is plenty of marmalade in 3 different flavors. But oh, so delicious! (And great for presents.....)

7 kommentarer:

  1. Ja det er gode gaver - altid velkomment med lidt hjemmesylt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har SÅ MEGET nu! Mig, der aldrig plejer at sylte noget....

      Slet
  2. Hjemmelavet syltetøj er altid en god gave.
    Jeg har også sådan en tandlæge, som man bare aldrig må slippe igen. Han er super dygtig og utroligt rar, så jeg holder også fast.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja - tandlæger er ellers meget svære at vælge, synes jeg! Jeg tager troligt til Odense til min.
      Det hjemmelavede syltetøj er lækkert.

      Slet
  3. Altså når dine venner ikke er hjemme er du skam meget velkommen til at lægge vejen forbi mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Rikke. Det må jeg lige huske!

      Slet
  4. Det gør du endeligt. Har godt nok ikke fået kaniner endnu - men har blåplads og hængekøje i haven og brændeovn samt rok indendørs.

    Og må tilstå jeg nyder sådan en søndag formiddag helt i ro uden noget larm, andet end en enlig bil der suser forbi i ny og næ

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails