tirsdag den 6. august 2013

Vest

Nogle af mine venner venter en lille dreng meget snart. Faktisk havde hans mor termin i går, men det generer ham åbenbart ikke meget.....
Ihvertfald skal der være en lille ting klar, så mens jeg var på ferie, strikkede jeg en "baby i rib" af Else Schellerup. Som altid en dejlig opskrift, og rib-veste er som skabt til babyer, ikke?
Der er 2 farver i, WD Frizzi Frizzante øverst og Moses nederst. Ialt 50 gram wollmeise pure i str. 6-9 måneder. Han skulle jo gerne kunne passe den, når det bliver koldt igen!

Some of my friends are expecting a baby boy very soon. Actually, his due date was yesterday, but this didn't seem to bother him very much.....
Anyway - I will have something ready for him, so while on vacation, I made a "baby in rib" by Else Schellerup. As always, it is a great pattern, and ribbed vests are perfect for babies!
It has 2 colors. WD Frizzi Frizzante on top and Moses below. A total of 50 grams of wollmeise pure, size 6-9 months. He needs to fit the vest when it turns cold again!




Desuden kom der lige lidt bøger fra amazon (host). Bl.a. en, der hedder "Knits of tomorrow", hvori jeg fandt det perfekte mønster til en hund. Jeg er jo kommet til at love at strikke til en kollegas hund....... Heldigvis har ejerne godkendt mønsteret (jeg var bange for, at de mere var til ensfarvet, snoninger og sådan noget kedeligt noget), så der skal bare findes noget varmt garn til den lille vovse!

Furthermore, a few books from amazon arrived (cough). Among them a book called "Knits of tomorrow", in which I found the perfect pattern for a dog. I happened to promise a colleague that I would knit something for his dog...... Fortunately, the owners approve of the pattern (I was afraid they would prefer some single-color cables and such boring stuff), so now I just need to find some warm yarn for the little doggie!

4 kommentarer:

  1. Sød lille vest og modellen er altid velkommen. Det er virkelig en god grundmodel, som kan bruges igen og igen i mange slags garner.
    Hundebetrækket er skønt, fede farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, veste kan man altid bruge! Hundetrøjen er sød, synes jeg.

      Slet
  2. Baby i rib er et godt mønster, - jeg har selv lavet en del efterhånden:)

    Hundefrakken....., - tjooo

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er sådan et fint mønster. Hundevesten? Jeg har jo lovet......

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails