tirsdag den 29. september 2015

Mere Amsterdam / More Amsterdam

Kongressen går godt, og jeg får strikket en hel masse, mens jeg hører nye, spændende ting (og en del gamle).
Der er også en kæmpe udstilling fra medicinalfirmaer, men det er godt nok ikke mange ting man kan få i år. Sølle 2 kuglepenne og en post-it blok har jeg skrabet sammen, og så denne her! En placebo-astma-spray! (Heldige mig!)
Der kunne godt være lidt sjov. Reflekser eller målebånd eller bare et større udvalg af kuglepenne?

The congress is great and I get to knit a lot, while listening to new, exciting things (and quite a few old things).
There is also a giant exhibition from medical companies, but surely aren't a lot of stuff to get this year.
I've succeeded in finding a pathetic number of 2 pens and a post-it, and then this! A placebo asthma spray! (Lucky me!)
They could have had a bit more fun stuff. Reflexes or measuring tape or just a larger selection of pens?
I går eftermiddags var der ikke noget om børn, så jeg gik mig en tur i lidt flere garnbutikker. Det blev en god gåtur, men her er også bare hyggeligt med alle kanalerne!
Jeg fandt og besøgte "Stephen & Penelope". Meget fin butik, men ikke lige mig. Problemet var nok mest, at jeg har en del Stephen West opskrifter via Ravelry i forvejen, og så syntes jeg, garnet var temmelig dyrt. Men et nøgle strømpegarn blev det da til!

Yesterday afternoon, there were no sessions about children, so I went for a walk to visit more yarnshops. It was quite a walk, but it is really nice here with all the canals!
I found and visited "Stephen & Penelope". Very pretty shop, but just not my taste. I guess the problem was mostly the fact that I already have quite a few Stephen West patterns from Ravelry, and then I found the yarn very expensive. But I did buy a skein of sock yarn!
Bagefter fulgte jeg Tines råd og fandt Weldraad. Det er en meget hyggelig butik med egne mønstre og et ret stort udvalg af garn. Både noget hollandsk, men også en del dansk og svensk. Garnet ligger i skuffer, så man kan ikke lige se det, men der hænger udvalg på væggen. De kunne godt huske, at der havde været en hel del danskere for ikke så længe siden.
Hun var en ret god sælger. Jeg købte en fin bog af en hollandsk designer (på hollandsk!) med mønstre fra Öland. Og så overtalte hun mig til at købe noget SVENSK garn! ("Det er sådan et fint firma og de bruger lokalt garn")
Det føles lidt som at gå over åen efter vand - at købe svensk garn i Holland!
Når jeg kommer hjem, må I se alle indkøbene.

Afterwards, I followed Tine's advice and found Weldraad. This is a very cozy shop with their own patterns and quite a selection of yarn. Something Dutch, but also quite a lot of Danish and Swedish yarn. The yarn is placed in drawers, where you can't see it right away, but they have a selection hanging on the wall. They did remember how a lot of Danes visited not too long ago.
She was quite the sales-person. I bought a very nice book by a Dutch designer (in Dutch!) with patterns from the Swedish place Öland. And then she talked me into buying some SWEDISH garn! ("It is such a nice company and they use local wool")
It felt a bit crazy - going to Holland to buy Swedish yarn!
When I get back home, I'll show you what I bought.

4 kommentarer:

  1. Dejligt at du kunne lide butikken.
    Jeg syntes også den er ret hyggelig.
    Jeg købte lidt af deres eget alpakka og strikke med det i øjeblikket.
    Det er super lækkert.
    Sjovt at du ikke gik amok i Stephen og Penelope.
    Jeg er jo vild med Madelinetosh, og kunne have brugt mange penge derinde ;-)
    Men sådan er vi jo heldigvis forskellige :-)
    Dejligt at du har så god tid, at du får set Amsterdam.
    Det er en dejlig by, som jeg rigtig gerne vil se mere af.

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også Madelinetosh, men tænkte at det nok var billigere i USA. Derfor holdt jeg meget igen, selv om det jo er en luksusforklaring.....

    SvarSlet
  3. Jeg havde nok heller ikke kunnet holde mig fra Madelinetosh, men jeg skal heller ikke til USA, så jeg var nok gået shopamok i Stephen og Penelope.

    Jeg glæder mig til at se dine indkøb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikkede en bluse i Madelinetosh der fnulrede ret meget, så min begejstring er nok skrumpet en lille smule. Men smukt er det!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails