torsdag den 29. september 2016

Et mysterium / A mystery

Engang sidste år klippede jeg symønster til en bluse som jeg ville teste. Noget med, at jeg ville klippe på skrå i stoffet.
I år besluttede jeg så rent faktisk at sy blusen. Desværre havde jeg lykkeligt glemt hvor mønsteret var fra, og havde ikke rigtig nogen idé om hvordan den skulle se ud. Heldigvis kommer man langt, når man ved, hvad der er for, bag og ærmer.....
Nu er den så syet! Et par måneder efter jeg klippede stoffet ud. Stoffet er iøvrigt købt i Myanmar og ligner en million, men er vist bare bomuld.
Halsen var noget vid foran - som sagt ved jeg ikke hvordan den skulle være, men den fik en gang elastik, og det gik meget godt. Så kan vi så diskutere timingen i at sy en sommerbluse når sommeren er ved at være overstået......
Glæder mig til at bruge den næste år!

Some time last year, I cut the pattern for a top I wanted to test. Some idea with cutting the fabric obliquely.
This year, I decided to actually sew the top! Unfortunately, I had no idea what pattern it was or how the finished top was supposed to look. Luckily, you can go quite far if you know what is front, back and sleeves......
Now it's done! A couple of months after I cut the fabric, which, by the way, was bought in Myanmar and looks like a million dollars, but is actually just cotton.
The neck was very wide in front - as explained, I have no idea how it was supposed to be! - but it had some elastic band, which went well. Then we can discuss the timing, sewing a summer top when summer is kind of gone......
Looking forward to using it next year!

6 kommentarer:

  1. Hej. Vil bare skrive at jeg altid bliver i godt humør af at læse dine daglige små skriverier. Mvh. lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! Det er hyggeligt du læser med.

      Slet
  2. Bedre sent end aldrig! Den er rigtig flot og kan da bruges i vinter til en festlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, der er faktisk lidt fest over den!

      Slet
  3. Den er så fin. Og du kan jo sige, at du (som altid ....) er i god tid med næste års kollektion ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - tak, men det med at være i god tid er på ingen måde min stærke side. Overhovedet. Men det er jo rart, når man ved et uheld er i god tid!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails