søndag den 25. september 2016

Frilørdag / Saturday off

I går skulle jeg ikke arbejde. Eller have gæster. Eller besøge nogen. Derfor blev det en af de der dage, hvor jeg udelukkende kunne gøre, hvad jeg havde lyst til, og jeg lovede mig selv IKKE at have dårlig samvittighed over det jeg ikke nåede. En meget vigtig detalje.
Når jeg nu havde sådan en dag, tog jeg først ind og byttede en fødselsdagsgave til en strikkebog, og så kørte jeg forbi Knitworks for at kigge. Følte bestemt ikke jeg manglede strikkefestival i mit liv (eller nyt garn!), men når den nu var næsten lige om hjørnet.
Første stand jeg så, var Sisses fra Nørkleriet. Her kunne man få taget et billede med sit yndlingssjal!

Yesterday, I wasn't working. Or had visitors planned. Or had plans of visiting someone. It ended up as one of those days with me doing exactly what I wanted, and I promised myself NOT to feel guilty about the stuff I didn't get around to doing. A very important detail.
With a day like this, I first went to the bookstore, exchanging a birthday gift for a knitting book, and then I went to Knitworks to have a look. Didn't really miss knitting festivals in my life right now (or new yarn!), but with this just around the corner, I went anyway.
The first booth I came across was by Sisse from "Nørkleriet". Here, you could have a photo taken with your favorite shawl!
Jeg ville helt vildt gerne købe Katrines opskriftbøger, og fandt også hendes modeller, men selv om jeg spurgte her og der og var alle 3 sale rundt adskillige gange, lykkedes det mig altså ikke. Desværre. Men flotte er de ihvertfald!
Til gengæld fik jeg hilst på både Charlotte Kaae, Pernille Skau, Signe Strømgaard og Louise Klindt. Det var virkelig hyggeligt!

I really wanted to buy Katrine's pattern books, and did find her models, but even though I asked here and there and went around all 3 rooms several times, I didn't succeed. Unfortunately. They are some very nice models!
While walking around, I met Charlotte Kaae, Pernille Skau, Signe Strømgaard and Louise Klindt. That was really nice and fun!
Jeg havde ikke en eneste strikket ting på kroppen, og faktisk havde jeg heller ikke mit strikketøj med, så jeg faldt noget igennem på sådan en strikkefestival.
Men så købte jeg en strikketatovering hos Signe. Det hjalp da lidt!
Nå. Der var fint og spændende, men jeg smuttede hjem igen efter lidt frokost i byen. (Hotdog. Genialt!)

I didn't wear a single knitted thing, and I hadn't even brought my knitting, so I really kind of stood out on a knitting festival like this.
But then I bought a knitting tattoo from Signe. Helped a bit!
Well. It was nice and exciting, but home I went after grabbing lunch in the center. (Hotdog. Genius!)
Hjemme fik jeg brugt sidste års sidste julebryg til at lave "pip på dåse". Havde haft planer om det et godt stykke tid, og det var lækkert!
Sådan en dag er virkelig skøn nu og da......

At home, I used the last can of Christmas beer from last year to make "bird on a can". Had planned to do this for a while, and it tasted good!
A day like that is really great now and then.....

1 kommentar:

  1. Den slags fridage burde man have pligt til engang imellem.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails