fredag den 28. oktober 2016

Forberedelser / Preparations

Kongressen er i gang. Det er som altid rigtig rart og virkelig spændende at høre nyt - især lige nu, hvor der faktisk er helt nye, lovende behandlinger på vej.
Mens jeg lytter, strikker jeg strømper. Hjemmefra havde jeg også tænkt, at jeg da "lige" kunne strikke 2 Yoda-huer til et par tvillinger. Men selv om jeg denne gang har 3-dobbelt garn og pind 5 mm, er det bare for småt og mærkeligt. Må prøve derhjemme med pind 6 i stedet. Det er jo lykkedes 1 gang tidligere at få et resultat der kunne bruges, så der er håb! Men lige denne strikkefasthed i dette mønster er godt nok svær at ramme......

The conference has started. As always, it's really nice and exciting to hear news - especially right now, with new, promising therapies on the way.
While listening, I knit socks. Back home I figured out that I might as well knit 2 Yoda-hats for twins "in between". But although I'm using triple yarn and 5 mm needles this time, it's still too small and weird. I'll have to try at home using 6 mm needles instead. I succeeded last year in getting the size right, so there is hope! But this exact gauge for this exact pattern is really tough to get.....
I vores lille Fanø-gruppe har vi planlagt en garn-nørde-weekend sidst i november. Vi skal bl.a. farve garn, så det kan kun blive sjovt! Vi skal denne gang prøve at farve i ovn. Burde kunne lade sig gøre.
Da jeg nu var her i USA, kunne jeg ikke dy mig for at bestille lidt ufarvet garn hos Knitpicks. Bare fordi jeg kunne!
Så vi kan se frem til at farve "Capretta" med 10% cashmere, "Stroll Glimmer" (fordi glimmer altid er flot!) og lidt "Hare" med 20% angora.
Tror også, vi alle har lidt ufarvet garn derhjemme, så der bliver nok at gå i gang med!

In our little Fanø-group, we planned a yarn-nerding-weekend by the end of November. Among other things, we are going to dye yarn, so it will be really fun! This time, we'll try dyeing in the oven. Should be possible.
Since I was going to the US, I couldn't help but ordering a bit of undyed yarn at Knitpicks. Just because I could!
So now, we can look forward to dyeing "Capretta" with 10% cashmere, "Stroll Glimmer" (because glimmer is always pretty!) and a bit of "Hare" with 20% angora.
I do think all of us also have a bit of undyed yarn at home, so we'll have plenty of stuff to do!
Jeg har hotelværelset for mig selv nu og savner de to andre. Hold op, for nogle hyggelige dage! Resten af familien var noget misundelige over at vi var i Universal - de troede kun den stod på Magic Kingdom, som de ikke rigtig gad. Så nu har jeg lovet at vi gør det igen næste år - med de andre 3 også. Glæder mig allerede!

I have the hotel room to myself now, and I miss the other 2. How much fun we had those 3 days!
The rest of the family was quite jealous that we went to Universal - they thought we would be going to Magic Kingdom only, and are not that into Disney. So now I promised that we'll do it again next year - including the other 3. I'm excited about that already!

2 kommentarer:

  1. Ja, master Yoda har sin helt egen strikkefasthed. Faktisk tror jeg slet ikke, jeg kunne ramme den. Strikkede bare, og så blev huerne så store, som de blev....

    SvarSlet
  2. Faktisk tjekker jeg heller ikke strikkefasthed. Prøver mig frem og synes det er vildt irriterende når huen er for lille!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails