søndag den 14. oktober 2018

Hillerød

Denne weekend er der kirkelejr. I Hillerød, hvor jeg har gået i skole altid. Så selv om jeg aldrig har boet der, har jeg utroligt mange minder fra den by, og særligt fra området omkring slottet og slotshaven. Jeg har sunget i slotskirken enormt mange gange - både til bryllupper og barnedåb. Jeg er såmænd også konfirmeret i slotskirken. Den store bakke i slotshaven var der, hvor vi fik lov at komme hen og kælke, hvis der var rigtig meget sne, og vi løb svedende og stønnende rundt om søen som teenagere, mens ænderne rappede. (Det lød som om de grinede. Mens jeg følte jeg var ved at dø.)
Jeg nåede en tur ned gennem haverne og slottet - mit yndlingsslot i hele verden! Det var så utroligt smukt med efterårsfarverne, og alligevel var det varmt og sol. Sådan en fin dag.

This weekend, we have church-camp. In Hillerød, the city were I went to school. Although I never lived there, I have so many memories from this town, and especially from the area around the castle and the castle garden. I sang in the castle church a lot of times - for weddings and baptism. And I had my confirmation in the castle church. The big hill in the garden was the place were we got to go sleigh riding if there was a lot of snow, and as teenagers, we ran, panting and sweating, around the lake while the ducks quacked. (Sounded like they were laughing. While I felt like I was dying.)
I had time to go for a walk through the gardens and castle - my favorite castle in the whole world! It was incredibly beautiful with all the fall colors, and yet warm and sunny. Such a beautiful day.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails