søndag den 29. november 2020

Advent

Advent betyder "komme" og er jo en forberedelse til julen. Jeg har også gang i forberedelser herhjemme. Faktisk er jeg i vildt god tid med alting - synes jeg selv! 
Der er lavet pakkekalender til min niece. Det er hendes første december hjemmefra, og som for de fleste andre i flokken betyder det pakkekalender. (Det glippede lige for de to ældste som ikke var på efterskole. Håber, de har klaret det.....)

Advent means "coming" and is a preparation for Christmas. I also have preparations going on here at home. Actually, I'm quite well prepared - if you ask me!
I've made an Advent calendar for my niece. It's her first December away from home, and as for most of the others in the flock, it means Advent calendar. (I missed the 2 eldest ones who didn't go to a boarding school. I do hope they survive.....)
Adventskransen er på plads. I år var der ingen julemarked, så jeg måtte lave den selv. Det er gået fint, men næste år HÅBER jeg altså der er julemarked igen! 
I år købte jeg forresten holdere til fyrfadslys. Det ser også fint ud. 

The Advent wrath is ready. This year, there was no Christmas market, so I had to make it myself. It went really well, but next year I so HOPE there will be a market again!
This year, by the way, I bought tea light holders. It looks good. 
Der er også kommet julepynt op. Hjerterne i det øverst vindue ser åbenbart forfærdeligt uhyggelige ud, for fuglen nægter at flyve derop. Ellers er det yndlingspladsen!
Må bare håbe skrækken holder, for den dag de tør flyve derop igen, kan jeg godt vinke farvel til hjerterne. De holder ikke mange minutter i selskab med en flænsende undulat!

I also put up the Christmas decorations. The hearts in the top window apparently look terribly scary, since the bird refuses to fly up there. Normally, it's their favorite spot!
I just hope the fear will last, because once they fly up there again, I can wave goodbye to the hearts. They won't last many minutes in the company of a shredding budgie!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails