torsdag den 19. november 2020

Garn overalt! / Yarn everywhere!

Det er dejligt at have en dag hjemme ind imellem. Lige for tiden TRÆNGER jeg bare til at være hjemme, og for mange weekender i træk hvor jeg skal ting (også selv om det er hyggelige ting) er ikke supergodt. 
Den allerbedste slags dag derhjemme er sådan en dag hvor jeg skal finde noget garn. Og f.eks. falder over det her som jeg købte for en del år siden på tilbud og stadig har en ret specifik plan for. Det er mine yndlingsfarver. Men det er på små pinde og det kradser lidt, så det kom tilbage i skabet lige for denne gang. 

It's nice having a day at home now and then. At the moment, I just NEED to be at home, and too many weekends in a row where I'm doing stuff (even when it's nice stuff) isn't very good for me. 
The very best kind of day at home is a day where I have to find some specific yarn. And for instance stumble across these skeins that were bought in a sale some years back. I have a quite specific plan. It's my favorite colors. But it's for tiny needles and it's a bit itchy, so it went straight back into the closet this time. 
Det er også superhyggeligt når man finder en rest garn og faktisk bare har tid til at stå og vikle den op til en lille bold. Så får jeg lyst til at gøre det med ALLE mine strømpegarnsrester! Og så får jeg lyst til at strikke noget af dem. Et eller andet vild restestrik med strømpegarn med glimmer, for eksempel.

It's also super nice finding a tiny bit of yarn and actually just have time to stay still and wind it into a little ball. It makes me want to do it with ALL my sock yarn leftovers! And then I feel like making something from them. Some wild project with all the bits of sock yarn with glitter, for instance. 
Jeg kan også godt lide at finde garn som kan strikkes sammen. De her farver ville måske se rigtig godt ud hvis de blev strikket sammen? 
Kender I det? At finde garn frem og bare kigge og få ideer? Der er til ret mange ideer i mine skabe, kan jeg så sige. Må huske at nyde, når jeg har en tom weekend!

I also like finding yarn that can be knit together. These colors might look really good if they were knit together?
Do you know this? Finding yarn from everywhere and just look and have ideas? I have yarn for plenty of ideas from my closets, to be honest. I must practice really enjoying having an empty weekend!


4 kommentarer:

  1. Ja - jeg elsker at åbne garnskabet, tage frem, gruppere, få ideer etc. Det er så hyggeligt - og sommetider fører det endda til start af et nyt projekt ;-) Andre gange ryger det ind i skabet igen og ender måske somnogethelt andet tre år senere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så dejligt! Ideer er virkelig hyggelige - om de bliver til noget eller ej!

      Slet
  2. Det første billede minder mig om Kunstladens lagersalg i Forsamlingshuset.... suk... så kom man igen lige til at savne Fanø...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har en god hukommelse! Der købte jeg noget ANDET i samme farver. Vist nok noget lidt mindre kradst garn... Måske skulle jeg finde det frem i stedet?

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails