lørdag den 23. oktober 2021

Tæppe / Blanket

Denne her efterårsferie har ikke helt været som planlagt. Jeg blev nemlig hævet og blå i halvdelen af ansigtet efter mit besøg hos kæbekirurgen, inklusiv et blåt øje, så jeg har måttet blive herhjemme. Alene. Og har været tvunget til stort set ikke at lave noget!
I går syede jeg så. Det var så fint da firkanterne blev syet sammen og der kom en kant på. Grønt i lange baner!

So this vacation has not been like planned. Half my face got totally swollen and blue after visiting the dental surgeon, including a black eye, so I've had to stay at home. 
Alone. And has been forced to do next to nothing. 
So yesterday I sewed. It was so pretty when all the squares were joined and had a border. Long rows of green!
Og det færdige tæppe er blevet helt vildt fint! Igen - det er altså vildt at man kan tage stof i så mange nuancer af grønt og sætte det hele sammen, og så bliver det faktisk rigtig pænt. 
Det har været rigtig hyggeligt at sy - jeg ville gerne sy noget til min nieces nummer 3, men det der med knapper og bittesmå alt muligt i tøj er ikke lige min kop te. Så tæppe blev det, og nu må det så bare ligge og vente på at barnet kommer ud. Hvis den bliver lige så livlig som sine storesøstre, er det godt, at forældrene er i træning. Jeg håber ihvertfald, at tæppet bliver et hit!

And the finished blanket turned out really pretty! Again - it's amazing how you can take fabric in all these shades of green and put them together, and then it looks really nice. 
I loved sewing it - I wanted to sew something for my niece's number 3, but all the buttons and tiny everything in clothes are not my cup of tea. So blanket it was, and now it will just have to wait for the baby to come. If this baby turns out as lively as the bigger sisters, it's very good that the parents are well trained. I do hope the blanket will be of good use!
Bagsiden blev to farver grøn. Det er ikke sådan helt lige, men det er jo heldigvis bagsiden, og det er en charme at man kan se det er hjemmelavet, ikke?
Jeg købte det tykkeste for jeg kunne finde. Det var virkelig mærkeligt og svært at sy i, men nu, hvor tæppet er færdigt, føles det virkelig blødt og tykt. Det bliver godt som legetæppe!

The back ended up with 2 green colors. It's not totally straight, but fortunately it's the back, and it's charming when stuff look homemade, right?
I bought the fullest lining I could find. It was very strange and difficult to sew, but now, with the blanket done, it feels really soft and thick. Will be a perfect play-blanket!

4 kommentarer:

  1. Stakkels dig,det lyder som om det var en hård omgang ved kæbekirurg.
    Godt du har et Krea-lager- så du kan få lavet lidt alligevel. Det er nogle skønne grønne farver og mønstre på tæppet.
    Alt skal ikke være perfekt og uden fejl- kun fint at man kan se det er hjemmelavet.😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk megatræls at have brugt endnu en ferie på bare at sidde herhjemme. Men jeg har da fået malet og syet og sovet.
      Og er glad for at tæppet er blevet så godt!

      Slet
  2. Stakkels dig - du har da nogle problemer med tænderne, men håber, det er ved at være overstået! Tæppet er blevet rigtig flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg har seriøst de værste lortetænder! Jeg håber også snart de kan holde sig lidt i ro nu. Men man kan jo aldrig vide.....
      Det bliver rart når min mund engang er fuld af tænder igen.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails