søndag den 12. december 2021

Den eneste hjemmelavede julegave / The only homemade Christmas present

Jeg købte jo stof med høns i USA. Så fint! 
Min bror køber kyllinger hvert forår, hygger sig vældigt med dem mens de vokser op (men nægter at give dem navne!) og så slagter han dem sidst på efteråret. Hvert år! 
Jeg synes de der høns er vildt søde (og deres æg er også ret gode) og jeg prøver at overbevise ham om at de faktisk godt kan leve lidt længere. Og så får han masser af ting med hønsetema. Fordi. Hvorfor ikke?

I did buy chicken-fabric in the US. So pretty!
My brother buys chicks every spring, has a lot of fun with them while they grow up (but refuse to give them names!) and then he kills them late in the fall. Every year!
I do think the chicken are so cute (and there eggs are also quite good) and I try convincing him that they can actually live a bit longer. And then he gets lots of stuff with chicken-theme. Because. Why not?
Derfor er årets absolut eneste hjemmelavede julegave denne pude til min bror og svigerinde. Med høns. Og hjerter! Mønsteret fandt jeg i et Hendes Verden forrige uge, og så blev det bare pudestørrelse i stedet for til en grydelap. Det tog lige lidt længere tid end jeg havde regnet med, men jeg synes resultatet er helt ok, og jeg håber, de bliver glade for den! Den perfekte ting til deres stilige hjem! (Jeg håber også de har en pude at putte indeni, for de får bare betrækket.)

So that's why this year's absolutely only homemade present is this pillow for my brother and sister-in-law. With hens. And hearts! The pattern is from Hendes Verden a few weeks ago, and then it became pillow-sized instead of a pot-holder. It took a bit longer than I expected, but I do think the result is quite okay, and I hope they like it! The perfect thing for their stylish home! (I also hope they have a pillow to put inside, since they will only have the pillow-case.)
Bagsiden er - ja - heldigvis bagside. Knaphullerne sidder helt pivskævt, men så kan man jo ligesom se at det er hjemmelavet. Og huske at vende forsiden fremad!

The back is - well - fortunately the back. The buttonholes are totally off, but then you can see it's homemade. And remember to have the front as the front!

2 kommentarer:

  1. Skønt med en hjemmelavet gave- både at der er en,som har brugt tid på at lave den,men også at den er helt unik.😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja, jeg håber de kan lide den!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails