lørdag den 26. marts 2022

Oslo

Der er rigtig kommet gang i møderne igen! Denne uge var der møde i Oslo - det møde vi skulle have holdt for 2 år siden og som blev nu. Det var så dejligt at komme derop! 
Vi fik den flotteste udsigt over fjorden og endnu engang tænkte jeg på at det engang kunne være sjovt at tage båden derop. Selvom båden til Norge vist er sjovere at tænke på end at sejle med. Har jeg hørt. Jeg har også hørt at det er det flotteste at sejle ind i fjorden om morgenen, så en eller anden gang må jeg vel prøve det?

All the meetings really started up again! This week there was a meeting in Oslo - the meeting we were meant to have 2 years ago but turned out to be now. It was lovely going up there again!
We had the most amazing view over the fjord, and once more I thought about how it could be fun to sometime take the boat there. Although I guess the boat to Norway is more fun thinking about than actually sailing. It's what I hear. I also heard that it's so amazing to sail into the fjord in the morning, so I guess I just have to try it sometime?
Det blev også til årets første indkøb af garn. Dejlig, norsk, lyserød uld. 
Det var en god gåtur hen til garnbutikken. Egentlig burde jeg købe strømpegarn, men jeg vil helst købe det der kan maskinvaskes så de strømper jeg strikker overlever, og det var der ikke lige.
De sidste år har jeg først købt garn når jeg havde strikket mere end et kilo, og det har jeg så også gjort i år. Jeg har godt nok nået at drømme om garnbutikker inden jeg kom så langt, men det gik. (Og den bedste garnbutik har jeg jo i mine skabe!)

I also bought the first yarn for this year. Lovely, Norwegian, rosy wool. 
I had a really nice walk to the yarn shop. I really needed to buy sock yarn, but I want to buy the kind that can survive a machine wash, so the socks I make will last, and I couldn't find that. 
These past few years, I haven't bought any yarn until I knit more than a kilo, and now was the time this year. So I have been dreaming about going to yarn shops before I knit that much, but I waited. (And my best yarn shop is the one in my closets!)
I går var det vaffeldag, og vi fik faktisk vafler! Slet ikke dårligt! Det var dejligt at møde alle mine skandinaviske kolleger og få talt om alt muligt. Medicin og forskning og hvordan folk har det. Det har virkelig været trist med alle de digitale møder, må jeg sige.

So yesterday was waffle day, and we actually had waffles! Not bad at all! It was lovely meeting all my Scandinavian colleagues and get to talk about all kinds of stuff. Medicine and studies and how people are doing. All the digital meetings haven't been all that fun, to be honest. 

Før jeg skulle hjem havde jeg lidt tid, så jeg fik gået en god lang tur i byen. Jeg kom op til slottet - der var ikke bare langt, men også op ad bakke! - og ned igen, og så var jeg faktisk klar til at sidde lidt ned og komme forbi det mest besværlige på den islandske sweater med 3 farver samtidig. Det er sådan noget man egentlig godt kan leve uden.......

Before I was going home, I had some time and took a nice, long walk in town. I walked to the castle - it wasn't just a long walk, but even uphill! - and back down, and then I was actually ready to sit down for a bit of knitting, making my way past the most difficult part on the Icelandic sweater, using 3 colors at the same time. It's the kind of stuff you will be happy to live without.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails