tirsdag den 22. november 2022

Dybrød / Deep red

Jeg er begyndt på det færøske sjal. Man starter nede i bunden, så der er RIGTIGT mange masker! Hver pind tager uendeligt lang tid, og jeg glæder mig bare til der efterhånden bliver lidt færre masker på pinden. 
Den ene maskemarkør er en revolver. På et tidspunkt fandt jeg nogle med cowboy-tema, og jeg synes det er sjovt når de ligner noget helt uventet! I den anden ende er der en legoklods. Så ved jeg hvilken pind der skal strikkes mønster på, og hvilken der bare er ret. 

I started the Faeroese shawl. It's started at the bottom, so there is a LOT of stitches! Every row takes like forever, and I'm just dreaming about the future, when the stitch number will be a bit more manageable. 
One of my stitch markers is a gun. Somewhere I found cowboy-themed markers, and I think it's really fun when they look like something very unexpected! At the other end, I have a lego-brick. Then I know which row is for pattern and which one that is just plain knitting. 
Garnet er ret tyndt, men bliver strikket på pind 5,5. Det bliver så FINT! Men det giver altså også nogle udfordringer med klumpefingre, og jeg skal kigge på næsten hver eneste maske. 
Farven er den flotteste dybrød. Som en mørk rose eller som blod. Garnet er også overraskende blødt når det strikkes på denne måde. Har jeg sagt, at det er fint?

The yarn is quite thin, but is knit with large needles, size 5.5 mm. It's so PRETTY! But it is quite a challenge with big fingers, and I need to look at almost every stitch. 
The color is an amazing deep red. Like a dark rose or like blood. The yarn is actually surprisingly soft when knit this way. Did I mention that it's pretty? 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails