tirsdag den 29. november 2022

Rejse / Travel

Fredag aften fik jeg gæster, og lørdag morgen tog vi afsted til DISNEYLAND! Denne gang var det hende her på 7 OG hendes faster (som jeg er faster til). Fasteren kom med, fordi barnet ikke var helt sikker på om hun turde rejse med mig.
For en gangs skyld måtte vi gå ind i familieindgangen ved security i lufthavnen. Det prøver jeg ellers aldrig!

On Friday evening, I had visitors, and then Saturday morning, we went to DISNEYLAND! This time, it was this 7-year old and her auntie (I'm her auntie). The auntie joined, since the child wasn't quite sure if she dared travel with me.
For once, we could enter security through the family entrance at the airport. I hardly ever try that!
Rejsen blev slet ikke som planlagt - vi skulle flyve til Paris, hvilket egentlig skulle være nemt, men der var så tåget at 2 forsøg på at lande ikke gik, og så havnede vi ved siden af den islandske kystvagt (!) i Lille. Næsten oppe ved Belgien!
Først sad vi og ventede i flyet en times tid. Så kom vi ind i lufthavnen og ventede der, og til sidst fik vi at vide, at der ville komme en bus 2 timer senere, som skulle køre os de 190 km til Paris. Jeg kunne bare mærke timerne i Disneyland forsvinde lige så stille!

The travel didn't go as planned - we were flying to Paris, which was supposed to be easy, but it was so foggy that 2 attempts at landing were impossible, and then we ended up right next to the Icelandic coast guard (!) in Lille. Very close to Belgium!
First, we sat waiting in the aircraft for an hour. Then we came inside the terminal and waited there, and in the end, we were told there would be a bus 2 hours later, which should take us the 190 kilometers to Paris. I could just feel the hours at Disneyland disappear!
Men så tjekkede vi om der var nogle togafgange den rigtige vej, og det endte med at vi tog en taxa til stationen og hoppede på et tog som fik os til Disneyland før bussen nogensinde skulle komme til lufthavnen. Det er nok nogle af de bedste penge jeg har brugt!
Og til en anden gang ved jeg så at toget fra Charles de Gaulle kører til Disneyland på 10 minutter. Det tror jeg faktisk jeg vil vælge en anden gang.

But then we checked for trains going in the right direction, and in the end, we took a taxi to the train station and jumped on a train that took us to Disneyland before the bus ever arrived at the airport. I think that was one of the best uses of money ever!
And for later, it's great to know that the train from Charles de Gaulle goes to Disneyland in just 10 minutes. I think I'll use that some other time.
Vi kom ENDELIG frem, fandt vores hotel og fik et værelse, og SÅ kom vi over i Disneyland!
Efter den lange rejsedag var det faktisk mig der kørte både hende på 7 og hende på 25 helt trætte, selv om jeg egentlig troede at jeg var træt. Det var ret sjovt at opdage at jeg kunne det!
De næste dage kommer I lige til at se lidt mere Disneyland, bare så I er advarede.....

We FINALLY arrived, found our hotel and got a room, and THEN we went inside Disneyland!
After the very long day of travelling, I was the one outlasting both the 7 year old and the 25 year old, although I thought that I was the tired one. It was fun that I could do that!
The next few days, you will get to see some more Disneyland, just to warn you......