lørdag den 24. april 2010

FÆÆÆÆÆÆRRRRDDIIIIIIIIIIIG!

Yes! Så er Olivia ikke bare færdig, men også vasket!
Der er mange, mange ting at sige om denne bluse...... Jeg prøver at tage dem fra en ende af.
For det første er den ustyrligt let. Sølle 265 gram endte den med at veje! Faktisk har jeg lidt over 2 nøgler af det blå højlandsgarn tilbage, på trods af at garnmængden var sat ned i forhold til opskriften, da jeg købte det hos Uldstedet i Fiolstræde.
Det dér Højlandsgarn/Supersoft rækker helt fantastisk langt!
For det andet er den blevet så blød, så blød efter vask. Inden vask var det blødt nok, men efter vask føles blusen nærmest dun-blød. Faktisk så blød, at jeg har gået og klappet den hele morgenen (Host - hos andre kaldet formiddag?). Jeg er aldeles imponeret! Inden vask sad den pænt nok, men efter vask er den mere blød og falder pænere. Særligt foran, hvor jeg inden vask ikke syntes, den gjorde vældig meget for at pynte på figuren.....
For det tredje er det jo bare en imponerende opskrift. Fuldstændig uden dikkedarer, og alligevel med et så godt resultat! Det mest besværlige var sådan set kanterne, hvor der var rigtig mange ender at hæfte. Men effekten af at strikke med dobbelt garn er meget smuk.
For det fjerde er den en løjerlig kombination af lun og lidt kold. Det er jo uldgarn, derfor blødt og lunt. Men den er strikket enormt løst, og vinden kan suse igennem alle huller på et øjeblik. Helt sikkert perfekt til foråret!
For det femte halskanten. Den var egentlig OK i størrelsen, men lidt løsere efter vask, så nu har den fået en lille hæklekant indeni, og så er jeg sådan set godt tilfreds......
Endelig er der den lille detalje, at alle andre straks har strikket én til. Jeg tror lige, jeg klapper hesten - der er nemlig mange andre bluser, jeg også gerne vil strikke! Men det er bestemt ikke umuligt.

11 kommentarer:

  1. Øj hvor er den fin - jeg MÅ altså også lave en engang :-)

    SvarSlet
  2. lææææækker! tror dog jeg ville gå kold i al den glatstrikning.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Tak skal I have!
    Frida - alle de mange (kilo)meter glatstrikning var dødssygt. Det lykkedes kun, fordi den kom med på kursus.

    SvarSlet
  4. Den er blevet fin. Min synes jeg vokser i hver vask - især halen. Den skal have lidt mere hækleri og har desuden prøvet tørretumbleren. Ender vist med en mere magen til - men mindre!

    SvarSlet
  5. Mange tak! Jeg er meget glad for, at jeg nøjedes med at lave str. medium. Det var rigeligt!

    SvarSlet
  6. Hvor er den altså blivet fiiiiiiin! Det kunne nu godt være at jeg skulle prøve modellen, men tror jeg venter til sensommeren.

    SvarSlet
  7. Mange tak, Kirsten. Du skal næsten prøve, ja, men start i tide. Al den glatstrik trækker tænder ud!

    SvarSlet
  8. Hvor ER den bare flot. Jeg har tit beundret modellen, som er så flot på de "tynde rær" jeg har set den på. Og så kommer du og viser at den også er flot på én som har "lidt til gaden". Jeg må da bare STAX igang :o))))

    PS: Findes opskriften kun som "kit" (altså: køb det dyyyyre garn, og du skal få en opskrift) eller kan man finde den i en af Helgas bøger/hæfter???
    Og hvor langt går den op i størrelserne (har du modificeret?) Så vidt jeg husker er det ikke mange isager-modeller der sniger sig op over en medium!

    SvarSlet
  9. Tusind tak! Altså - personligt ved jeg ikke, hvad "de tynde rær" gør. Jeg har til punkt og prikke (for en gangs skyld!) fulgt opskriften for størrelse MEDIUM (!!!) - og den er jo fin i størrelsen!
    Jeg ved, at "Tante Hanne" sælger opskrift uden garn (en internetbutik), og jeg mener, at andre sælger hæftet med 100 g Isager garn (så er det nemlig til at betale)
    Den går op til størrelse large, men så er den vist også rigeligt stor.

    SvarSlet
  10. Nå Christunte.... nu vil så jeg holde dig ansvarlig for et stigende garnlager: for da jeg var forbi "Tante Hanne" for at bestille Amimono strikkehæftet, så sprang der også liiiiiige lidt garn med op i kurven.... det ER altså din skyld ;o)

    SvarSlet
  11. Hvad skal jeg sige?
    1) Det må jeg jo leve med....
    2) Dér kan du bare se; det var "meget billigere" at købe den uden garn!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails