onsdag den 19. november 2014

Madrid

Nå, men her er jeg så. I Madrid! Det er min tredje gang i Spanien, men første gang i Madrid.
Da jeg skulle bestille rejse, skulle det gøres via et rejseselskab. For at undgå flere skandaler, forstås.
Det betød så, at jeg skulle finde hotel med en dame i røret, der heller ikke kendte Madrid. Hverken hun eller jeg anede (eller havde tid til at kigge på) hvor det kunne være godt at bo i Madrid! Så mit krav var, at det skulle være et sted, der "ikke var skummelt". (Altså. Pludselig bor man billigt på den lokale Istedgade, ikke?)
Det var derfor ret morsomt at finde hotellet (i en baggård) og se gangen på min etage, der så sådan her ud! Hvis ikke det er halv-skummelt, så ved jeg snart ikke, hvad der er......

Well, but here I am. In Madrid! It's my third time in Spain, but the first time in Madrid.
When I was ordering my travel, I had to do it through a travel agency. To avoid more scandals, you know.
This meant for me to find a hotel with a lady on the phone, who didn't know Madrid either. None of us had any idea (or time to investigate) where staying in Madrid would be nice! So my one demand was that I didn't want to end up "some place sinister". (Well. Suddenly, you live in a cheap hotel in the Red Light District, right?)
Due to all of this, it was funny finding my hotel (in a back yard) and seeing the hall on my floor looking like this! If this is not kind of sinister, I don't know what to call it.....
Værelset er nu fantastisk nok! Dejlig seng og skøn lænestol. Nå ja - og mulighed for morgenmad til beskedne 15 €. Pr. dag. Som om!
Det bliver uden mig. Jeg spiser helst havregryn og nægter at betale så meget for dem! Så den står på müsli med mælk fra køleskabet. Måske en kop kaffe fra Starbucks. Det går fint!

The room is really great, though. Nice bed and a wonderful chair. Oh well - and the possibility of having breakfast for only 15 €. A day. As if!
Not me! I love my oatmeal and refuse to pay that much in order to eat that! So I bought some cheap müsli and have that with milk. Maybe even a cup of Starbucks coffee. Works well with me!
Solopgangen var smuk. Der er også noget af en udsigt fra 12. sal!

The sunrise was beautiful. The view from the 12th floor is nice!
Hospitalet er rigtig fint og stort, og kurset er virkelig godt. Selv om jeg var nødt til at strikke en smule for at holde mig vågen til de sidste foredrag. Heldigvis skal vi lære noget praktisk ind imellem!

The hospital is very nice and big, and the course is great. Even though I had to knit a little in order to stay awake for the last talks. Fortunately, we learn practical stuff too!
Når kurset slutter, går solen ned. I går besluttede jeg mig så for at gå tilbage til hotellet. Bare for at få rørt mig lidt og se lidt af Madrid! Kortet sagde 6,7 km. Det tog 2 timer, og jeg blev godt øm i benene. Spændende, hvad jeg gider i aften! Men samvittigheden er god i forhold til motion!

When the course ends for the day, the sun sets. Yesterday, I decided to walk back to the hotel. Just to move around a bit and see a little bit of Madrid! The map said 6.7 km. It took me 2 hours, and my legs got quite sore. I wonder what I feel like tonight! But my exercise-conscience is good!

2 kommentarer:

  1. Hvor er du dog heldig sådan at komme rundt og lære nyt. Strikkemuligheden er nu heller ikke at foragte :)

    SvarSlet
  2. Du kan tro, jeg nyder det! Der er godt nok ikke meget plads til at strikke, men jeg lærer frygteligt meget som jeg skal hjem og bruge i mit arbejde.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails