tirsdag den 1. august 2017

15 år / 15 years

Min niece fyldte 15 år 2 dage inden jeg kom. Da hendes strømper blev færdige næste morgen, kom det på med det samme. TRODS sommervarmen!
Garnet er Zauberball i en eller anden håndfarvet udgave, og vi syntes begge, at de faktisk har en meget flot effekt. Selv om det bare er ribstrømper.

My niece turned 15 just 2 days before I arrived. When her socks were finished next morning, she put them on immediately. In spite of the summer heat!
The yarn is Zauberball in some hand-dyed edition, and we both like the effect of this skein. Although it's only ribbed socks.
Denne gang slog jeg 72 masker op, så de er en anelse videre. De er strikket på pind 2,5 og vejer ialt 80 gram.
Hun holdt ud med strømper og sko i 4-5 timer, inden tæerne måtte have luft, men til gengæld sov hun så med dem om natten. Som hun plejer med nye fødselsdagsstrømper!

This time, I cast on 72 stitches, making them a bit wider. They are made on 2.5 mm needles and weighs a total of 80 grams.
She staid in the socks with shoes for 4-5 hours, before her feet needed air, but then she slept wearing the socks at night. As is her tradition with new birthday socks!
Jeg kom med til hendes gave fra hendes forældre. En flyvetime! Fordi det er USA, kostede det ikke en bondegård, og pigen var lykkelig! Hun vil gerne være pilot, og det gjorde ligesom ikke drømmen mindre at få den tur.....
Det bedste? Jeg har stadig 2 uger tilbage herovre.

I got to see her gift from her parents. A flying lesson! Since it's the US, it didn't cost a fortune, and the girl was overjoyed! She wants to be a pilot, and this didn't do anything to take away her dream, getting this ride....
The best thing? I still got 2 weeks left over here!

4 kommentarer:

  1. Strømpemesteren har slået til igen !
    Wow, sikke heldig du er, at du måtte komme med på flyvetur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - vi andre stod og så på fra jorden. Dels var der ikke plads, dels havde vi det alle fint med ikke at sidde i det fly hun styrede.....

      Slet
  2. Det gør en stor forskel, at du strikker på p. 2,5 eller p. 3
    Jeg synes de bliver flotte, og jeg har det i tankerne med jeg orker ikke de små pinde. Ønsker dig god ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja, jeg synes også der er ret stor forskel på pind 2,5 og 3! Jeg synes, de bliver så løse på pind 3. Heldigvis sidder ribstrømper nærmest i baghovedet, så det går nemt og hurtigt.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails