tirsdag den 14. august 2018

Viggo 1

Den første lille Viggo bluse er færdig! Den mindste af de 3 jeg havde tænkt mig at strikke, faktisk.
Den er blevet SÅ fin! Sød model, fine farver, lun og let.

The first little Viggo sweater is done! The smallest one of the planned 3, actually. 
It is SO pretty! Cute model, nice colors, warm and light.
Der var SÅ mange ender at hæfte. Det tog faktisk overraskende lang tid, men færdig blev den. Jeg fandt også brune knapper som passer fint (faktisk så mange, at alle bluser kan få ens knapper), og jeg er meget tilfreds med resultatet.

there were SO many ends to sew. It took surprisingly long, but it is finished now. I even found brown buttons that fit well (actually, I found so many buttons that all sweaters can get identical buttons), and I am very happy with the result.
Sømmene er rigtig fine med de fremhævede masker. Det er generelt bare et fint mønster som er nemt at gå til. Jeg er ikke helt venner med at strikke med 2 tynde tråde. Det er nemlig irriterende, når man opdager man har tabt den ene nogle pinde nede. Men altså. Jeg må koncentrere mig!
Den vejer ialt 135 gram, og som sagt er det den mindste. Glæder mig, til de alle 3 er færdige!

The seams look so pretty with the raised masks. Overall, it is just a pretty pattern which is quite easy to knit from. I'm not that happy knitting with 2 lace threads. It is so annoying, when you realize you dropped one of the threads a few rows done. Anyway. I need to concentrate!
It weighs 135 grams, and as I wrote, the smallest one. Looking forward to having all 3 done!

5 kommentarer:

  1. Den er da blevet virkelig lækker! Jeg husker ikke, hvorfor der skal være tre, og om de skal være ens i farver, men jeg hepper fra sidelinjen, - og så bliver du jo hurtigere færdig, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg havde tænkt 3 bluser til de 3 i Jylland. To i lyserød, 1 i blå farver. Satser på at få dem færdige inden vinteren.

      Slet
  2. Den er så sød.
    Hvordan laves de fremhævet masker?
    Og nogle dejlige farver du har valgt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! De fremhævede masker bliver såmænd bare taget løst af. Enten på vrangsiden eller retsiden.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails