lørdag den 22. juni 2019

Midsommar

I går var det "Midsommar" i Sverige. En meget, meget stor dag for dem! Faktisk er det lige før de elsker Midsommar mere end de elsker jul.
Så det var selvfølgelig fridag, hvilket jeg nødt godt af! Det er dejligt med sådan en hverdag hvor man kan få ordnet alt muligt derhjemme.
Noget jeg lærte i går, var, at svenskerne faktisk har en sang om de små frøer. Hvor der er fagter til, som I kan se. Da jeg skulle finde det her billede, lærte jeg så, at det går virkelig langt tilbage og i virkeligheden handler om franskmænd.
Se - DET er jo sjovt! At lige det her folk, som går så meget op i ikke at tale om etnicitet, gør grin med franskmænd.....
Sikke meget jeg har lært!

Yesterday was "Midsommar" in Sweden. A very, very big day for them! They almost love Midsommar more than they love Christmas.
So of course it's a day off from work, which I enjoyed! I love a weekday off, letting me fix all kinds of stuff at home.
Something I learned yesterday, was that the Swedes have a song about the little frogs. Making signs, as you can see. When I was looking up this photo, I learned how the song is really, really old and is actually about the French.
And you know - THAT is fun! That this very nation, so focused on not mentioning other people's ethnicity, makes fun of the French!
I learn so much!

2 kommentarer:

  1. Skønne midsommer. Hvor er det herligt, at det politisk korrekte Sverige også kan falde i. Jeg har aldrig hørt om den der frøsang, - måske skulle man lige google....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare for sjovt med den sang!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails