tirsdag den 16. februar 2021

Ferie / Vacation

Denne uge har jeg fri. I Danmark har skolerne ferie. I Sverige er det først næste uge, så det er jo meget nemt at få lov at få fri på den danske måde! 
Nu er det jo stadig coronatid (med flere og flere regler for pendlere. Suk.) så det er svært at lave noget sjovt. Faktisk var det i går præcis et år siden jeg fløj sidste gang! Så i stedet havde jeg forberedt mig på at male. Det må være på tide at begynde at male indendørs!
Jeg havde kigget på Facebook for at se hvilken farve jeg havde i mit soveværelse i lejligheden, og derefter fandt jeg den farve der lignede mest i en maler webbutik. Det blev leveret 2 dage senere ude ved fortovet. (Meget spændende!)

This week, I'm off from work. In Denmark, it's schoool-vacation. In Sweden, winter break is not until next week, so it's super easy to get a week off the Danish way!
So now it's still corona-days (with more and more rules for commuters. Sigh.) so it's really difficult to make something fun. Actually, yesterday it was exactly 1 year since I sat on an airplane last time! So instead I prepared myself for painting. It's about time to start painting indoors!
I checked Facebook to see what color I had in my bedroom in the apartment, and then I found the color that looked the most like it on a paint webshop. It was delivered 2 days later outside my garden, on the pavement. (Very exciting!)
I weekenden flyttede jeg så møbler ud af soveværelset og flyttede skabet midt ud på gulvet, og i går morges vaskede jeg vægge og loft ned og gik så i gang med at male. 
Først loftet. Jeg syntes jo det så rimeligt hvidt ud før jeg gik i gang, men jeg blev klogere. 

During the weekend, I moved out my furniture from the bedroom and moved the closet out in the middle of the floor, and yesterday morning, I washed down the walls and ceiling and started painting. 
First the ceiling. I did think it looked quite white before I started, but I discovered that was not true. 
Bagefter gik jeg i gang med det lyserøde. I dag skal det have anden gang. Det bliver rigtig hyggeligt. 
Faktisk tager det jo ikke superlang tid at male. Jeg skal også have malet hele min stue i år. Tror faktisk jeg har hvid loftsmaling nok til hele stuen også. 
Der bliver også rigtig meget lyserød tilbage. Jeg har godt nok ikke lige planlagt flere lyserøde rum, men det kan da laves om! 

Afterward, I started using the pink. Today I will give it the second layer. It's going to be so nice. 
Actually, it didn't take too long to paint. I also need to paint my living room this year. I actually think I have enough white paint for that ceiling as well. 
I also have a lot of pink left. I didn't plan for any more pink rooms, but I'm sure those plans can be changed!

4 kommentarer:

  1. Dejligt med noget nyt.
    Det der transport lyder ikke særligt sjovt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt at komme i gang med at male! Transporten er på den ene side nem, fordi togene normalt kører rimeligt til tiden, men på den anden side virkelig besværlig, fordi man hele tiden sidder der og venter på kontrol.

      Slet
  2. God ferie og fornøjelse med at male,dejligt med fornyelse.😊

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails