tirsdag den 21. september 2021

Perspectives on learning

Denne uge står der kursus på skemaet. "Perspectives on learning". Et kursus for at blive en bedre underviser og vejleder. 
Altså - selv lærer jeg jo bedre hvis jeg får lov til at strikke. Sådan har det altid været! En stor del er jo nok fordi det bliver hyggeligere så jeg slapper af, og når hænderne er fyldt kan jeg ikke lave alt muligt andet samtidig. 
Men sådan flere dages kursus betyder også at jeg skal have lidt mere at strikke, især når jeg skal læse artikler. For så kan jeg ikke strikke mønster samtidig... Derfor er der fundet garn til de næste par fødselsdage, hvor der står relativt små fødder på programmet. Fødder, som ikke er superglade for strømper, men mon ikke det hjælper på lysten hvis det bliver koldt til vinter?

This week, I'm having a course. "Perspectives on learning". A course focusing on becoming a better teacher and supervisor. 
Well - for me, knitting always makes learning easier. It's always been like that! Part of it is because it's so much nicer, making me relax, and then when my hands are occupied, I can't do all other kinds of stuff at the same time. 
But several days of course also means that I need more knitting, especially when I'm supposed to read articles. Because then I can't knit patterns at the same time... So I found yarn for the next pairs of birthdays, where the feet are relatively small. Feet that are not too happy about socks, but I guess it will help if the winter gets really cold!

2 kommentarer:

  1. Jeg har det som dig, jeg er nød til at strikke hvis jeg skal have noget ud af et foredrag, det har ikke noget med at det er hyggeligt at gøre, men mange lytter bedre hvis de rører sig på en eller anden måde, det er gammel pædagogik at man skal sidde stille for at lytte, nogen kan på den måde. I mine 32 år i en børnehaveklasse fik de børn alt med, selv om de lå og rodede rundt på gulvet, som man ikke ønskede at de gjorde.
    Jytte Jordal en guro indenfor danskundervisning, hun gik ned til mig og sagde, du må aldrig lade nogen bestemme at du ikke må strikke, mens du lytter.
    Jeg laver noter samtidig med at jeg strikker, og deltager i diskutioner . Hvis jeg ikke strikker flyver mange ting forbi.
    Men der er ofte blevet set skævt til mig. Men det var jeg lige glad med.
    Nu prøver jeg at udgive dette, det er ikke lykkedes længe for mig at få udgivet noget på din side.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da mærkeligt du ikke kan udgive! Men dejligt at det lykkedes i dag!!!!!
      Ja - mange skal jo have noget i hænderne for at høre efter. Selv alle mine kolleger (og min tidligere vejleder) har opdaget at jeg lytter meget, meget bedre når jeg strikker. Heldigvis!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails