lørdag den 21. maj 2022

15

Dette her par strømper var en ommer. Det første par ekstra strømper i år! 
Efter de for stramme strømper til en 8-årig måtte jeg i gang igen, denne gang med det lilla garn, og dette blev resultatet. Jeg strikkede "Dehnungsfuge" strømper. De ser rimeligt mærkelige ud (det gør de jo altid!), men de er sjove! 
Der var en del udfordringer. Dels opdagede jeg at den første strømpe havde hælen lige ved siden af midten bagpå. Jeg opdagede det først ved nummer 2 hæl, og løsningen blev så at den anden strømpe blev spejlvendt. Tror ikke, at nogen kan se det, faktisk. 
Næste udfordring var garnet! Hvis de skulle blive rimeligt ens, var der ikke helt nok, så de sidste centimeter sad jeg og strikkede af stumper så farverne nogenlunde passede, og hæftede rigtig mange ender bagefter. 
Men nu er de færdige! 55 gram på pind 2,5. Jeg håber, hun kan lide dem!

This pair of socks is actually another go. The first pair of extra socks this year!
After the too tight socks for the 8 year old, I had to start over, this time with the purple yarn, and this is the result. I knit "Dehnungsfuge" socks. They look quite weird (they always do!), but they are fun to make!
These were quite challenging. First, I noticed that the first sock had the heel just off from the center back. I only found out when starting the second heel, and the solution ended up being that I made the other sock mirrored. I actually don't think anyone would know. 
The next challenge was the yarn! If I wanted them kind of identical, I didn't have quite enough, so for the last few centimeters, I knit with ends and bits to make the colors match, and sewed in a lot of ends afterwards. 
But now they're done! 55 grams on size 2.5 mm needles. I do hope she likes them! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails