tirsdag den 17. maj 2022

Enhjørninger! / Unicorns!

Det er virkelig meget længe siden jeg har strikket noget til de to tøser her. Deres mor, min niece, strikker virkelig mange smukke ting, så det er jo ikke sådan at de mangler tøj på kroppen. Alligevel synes jeg jo ikke de skal snydes. Jeg ved at de begge to har MEGET bestemte meninger om tøj, og jeg ved også at jeg strikker anderledes ting end deres mor (det er sjovt som strikkere har deres egen stil, ikke?), så jeg spurgte dem bare. Måske var det lidt ledende spørgsmål at sige til hende på 4 år, at jeg jo godt kan strikke en enhjørning? Hun var ihvertfald med på ideen, men da jeg viste hende hvilken opskrift jeg har, var hun ikke imponeret. Vi kiggede på Ravelry og fandt denne her i stedet. Godt nok en grydelap, men nu er det jo billedet der er det vigtige!
Da jeg spurgte hendes lillesøster hvad jeg skulle strikke til hende, sagde hun bare GRØN! Men enhjørninger kan hun også lide. 

It's been a very long time since I knit stuff for these two girls. Their mother, my niece, is knitting som many really beautiful things, so it's not like they are freezing or anything. Still I feel like I don't want to not knit for them. I know that both of them have VERY strong opinions about clothes, and I also know that I knit things completely different from what their mum knits (funny how knitters have their own styles!), so I just asked them. Maybe it was kind of a leading question telling the 4 year old that I could knit a unicorn? She really liked the idea, but when I showed her what pattern I have at home, she was not impressed. We checked out Ravelry and found this one instead. I know it's really a dish cloth pattern, but it's the picture that is the important thing here!
When I asked her little sister what she wanted me to knit, she just answered GREEN! But she also likes unicorns. 
Derfor havde vi så en meget hyggelig tur til den meget lokale garnbutik, Genuina, hvor de valgte garn. Lilla til storesøster, og GRØN til lillesøster! Jeg gik i gang på stedet, faktisk. Ingen grund til at spilde tiden, vel? Da først jeg var forbi kanten kunne jeg strikke ærme og læse højt samtidig. Det var super hyggeligt. Denne her garnbutik handler nemlig ikke kun om garn! Der er børnebøger og Duplo, og man kan købe kaffe. 
Så her er garnet. Den ene sweater bliver meleret lilla med en hvid enhjørning, den anden grøn med håndfarvet enhjørning. Jeg starter med ærmerne. Tror de bliver helt vildt flotte, og virkelig forskellige!

So that's why we had a very nice trip to the very local yarn shop, Genuina, where they got to pick yarn. 
Purple for the big sister, and GREEN for the smaller one! I started right away, actually. No need to waste time! Once I made the edge, I could knit and read a story simultaneously. It was so nice. This yarn shop is not just about yarn, you know! They have kid's books and Duplo, and you can even buy coffee. 
So this is the yarn. One sweater will be multi-color purple with a white unicorn, the other one green with hand dyed unicorn. I start with the sleeves. They will be so pretty, and very different!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails