tirsdag den 5. juli 2022

En evighed! /An eternity!

Jeg havde faktisk aldrig troet det skulle ske. At denne top skulle blive færdig! Garnet er købt på Fanø for nok 6 år siden, og så gik jeg egentlig ret entusiastisk i gang. På pind 3. Det var mange, lange omgange!
Hulmønsteret skulle kun være 8 cm, men det var nogle virkelig lange centimeter! Ribmønsteret var ikke meget bedre. Specielt ikke da farverne begyndte at klumpe ret underligt og jeg pludselig begyndt at overveje om den virkelig skulle se sådan ud?
Så den arme top har ligget i en kurv det meste af tiden, faktisk. Til i år. 

I never thought it would happen. That this top would get done! I bought the yarn on Fanø about 6 years ago, and I was kind of enthusiastic when I started. On 3 mm needles. The rounds were so many and so long!
The lace pattern was just 8 cm tall, but the longest centimeters ever! The ribpattern wasn't much better. Especially since the colors started pooling in a weird way and I started thinking about if it would look like this all the way?
So the poor top has been staying in a basket most of the time, to be honest. Until this year. 
Nogle møder og togture uden andre projekter hjalp en hel del. Nu, hvor den er helt færdig kan jeg faktisk godt lide den! Halsen med bieser er rigtig fin, og efter en vask er den også fin i pasform og alting. 
Så det var nok meget godt at den fik lov at overleve. 
195 gram silke, opskrift fra Karen Noe (jeg kan dog ikke finde den mere). Strikket på pind 3. 

A few meetings and train rides without making anything else did help a lot, though. Now, that it's done, I actually kind of like it! The neck looks really pretty, and after a wash it also fit very nicely. 
So I guess it was lucky it got to survive. 
195 grams of silk, pattern from Karen Noe (it cannot be found anymore, though). Made on size 3 mm needles. 

4 kommentarer:

  1. Den er da bare blevet så flot og må bestemt være ventetiden værd😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Ja, jeg er SÅ glad for at jeg fortsatte!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails