torsdag den 21. oktober 2010

Et skørt tryllesjal

Tirsdag havde jeg en masse strikketid, der desværre ikke kunne bruges på kjolen.
Men tiden skulle jo ikke spildes af dén grund, så strikkes skulle der ihvertfald!
Min mindste niece fik i sommers et sjal af garn, hun selv havde farvet.
Temmelig kradsende når det kom til stykket, viste det sig.
Derfor tænkte jeg, at hun nok trængte til et blødt et af slagsen?
Valget faldt på et nøgle "Crazy Zauberball" i lilla og blå toner (deraf navnet skørt tryllesjal) og mønsteret blev "Fizzi" (Ravelry-link) - lavet specielt til Zaberball.
Hurtigt og nemt mønster (som jeg altså ikke er færdig med endnu, trods god tid!) - hvis man husker at læse opskriften og ikke bare tro, at man ved hvordan det skal være. (Heldigt, at jeg ikke gør sådan noget!)

5 kommentarer:

  1. Skønt med al den trikketid og som vanligt er du ydert produktiv :-)

    SvarSlet
  2. Tak - ja, man gør jo, hvad man kan, når man har chancen!

    SvarSlet
  3. Ja, det er da heldigt, du ikke gør sådan noget ;o) Men fint, det bliver det....

    SvarSlet
  4. Det ser fint ud - jeg har tit overvejet et nøgle Zaberball, men har endu ikke ladet mig friste! Smukt møster og smuk farve!

    SvarSlet
  5. Tina - du kan tro, jeg er glad for aldrig at falde i dén fælde!
    Kirsten - Zauberball er sjovt, men umuligt at planlægge ens strømper af. (Til gengæld får man sjove stræmper)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails