fredag den 15. oktober 2010

Vild orkidé

Jeg har generelt andre mennesker mistænkt for at være orkidé-mestre.
Dén etikette har jeg aldrig nogensinde - i min vildeste fantasi! - tiltænkt mig selv.
Altså - hvis jeg kan få dem til at overleve er jeg bare glad.
Derfor har jeg nu i flere år haft en lille orkidé i vindueskarmen. Den har stået og sundet sig efter den første blomstring som den blev købt med.
Fået blade. Vokset. Fået flere blade.
Pludselig i foråret var den inspireret til at få blomster første gang. 4 stks. i alt. Dejligt!
I september skete det så igen, denne gang 3 stks.
Men lige nu er den da gået helt amok! Ikke nok med at den sidste stump blomster-knop er begyndt at vokse og dele sig.
Nede ved bladene er der såmænd også et nyt blomsterskud på vej. Jeg er virkelig glad! Tænk, hvis mine andre 3 orkidéer (der fortsat er i restitutionsfasen) også begynder at få blomster? Det bliver jo vildt.
(Hvad jeg gør? Sætter dem i blød i vand fra vandhanen ca. 10 minutter hver uge. Såre simpelt)

4 kommentarer:

  1. smukke blomster, men jeg tror nu alligevel ikke på at de kunne leve her hos mig, det har ingen blomster kunnet hidtils.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Det maa jeg saa proeve, for min ser ganske doed ud. Min mand siger ogsaa at jeg har "sorte" fingre hihi.

    SvarSlet
  3. Mine får så en microskopisk sjat vand en gang om ugen og det er det. har vist også noget gødning et ted de måske bure få. Jeg har ikke haft ehld tila t drive nogen til blomt endnu, men har to som har ynglet.

    Glæder mig til mine blomstre :-)

    SvarSlet
  4. Personligt var jeg vældig benovet, da jeg opdagede at den rent faktisk overlevede....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails