fredag den 6. november 2015

Göteborg

Denne måned har mange møder, og jeg får lov at komme lidt rundt i den nærmeste del af Sverige. Lige nu har jeg ikke bare fornøjelsen af en lille tur til Göteborg, men jeg er også kommet til at booke mig ind på et andet hotel end det, mødet holdes på.
Hvor er det dog bare heldigt at der kun er 900 meter mellem hotellerne, at jeg har tid til at strikke og at jeg ikke har skullet gå i regnvejr!
Nå ja. Jeg får også lov at øve det svenske. Som en kollega fra et andet sted i Sverige sagde, så glædede han sig til endelig at have en chance for at forstå hvad jeg siger....... (Han er selv fra Ungarn, og dansk er det rene volapyk for ham, selv om han har forsøgt at forstå det i mange år!)

This month comes with a lot of meetings, and I get to see a bit of the closer towns in Sweden. Right now, I not only have the pleasure of a small trip to Gothenborg, but I even happened to book a room in another hotel than where the meeting is held.
It is so lucky that the distance is only about 900 meters, that I have plenty of time for knitting when I'm there, and that it hasn't rained while I've been walking!
Oh well. I also get to practice my Swedish. One of my colleagues from somewhere else in Sweden said that he was looking forward to finally understanding what I say....... (He is from Hungary, and Danish is jibberish to him, although he tried to understand for many years!)

4 kommentarer:

  1. Strikketid er ikke så ringe, - uanset hvilket hotel man bor på.
    God weekend i det svenske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er allerede hjemme igen.... Møder er bare geniale til at få strikket!

      Slet
  2. Your friend is funny :)

    It's so exciting to be learning about Sweden and going to new places! I love the rainy grey blue weather and city.

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh - the rainy grey blue weather is SO over-estimated! When you're wet and it's so dark. But beautiful in a way.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails