torsdag den 26. november 2015

Under en måned / Less than a month

Det er imponerende, men alligevel er det, som om julen kommer snigende bagfra. Hvert eneste år! December kommer med travlhed og hygge, og pludselig skal det hele være klar.
Jeg ved ikke med jer, men jeg synes godt nok, i år er lidt mere udfordret end normalt. Når jeg nu ikke er så meget hjemme, og butikkerne som regel har lukket når jeg har fri, så skal der vel købes en del gaver
1) i Sverige
2) på nettet
3) på Fanø? (når jeg nu slår et smut forbi på lørdag. Uh, det bliver hyggeligt!)
Jeg er for længe siden holdt op med at lave den helt store julegaveproduktion i strik. Gør I andre det? Måske bliver det til en enkelt (lille) en i år.
Hvad gør december mest hyggelig hjemme hos dig? Her står julete, julekager og dejlig julemusik meget højt på listen.

It's impressive, but still..... Every year, Christmas seems to be sneaking up on you from behind. Every year! December arrives with lots of tasks and cozy times, and suddenly, everything needs to be ready.
I don't know about you, but I do think this year is a bigger challenge than usual. Since I'm not at home a lot, and the shops mostly are closed when I'm home, I guess more gifts should be bought
1) in Sweden
2) on the internet
3) on Fanø? (when I'll visit shortly on Saturday. It will be so nice!)
It's a very long time since I knitted away to make presents. Do you still do that out there?
Maybe it will be a single (small) knitted gift this year.
What makes December special in your home? Here, it's Christmas tea, cookies and lovely Christmas carols that are my favorites.

8 kommentarer:

  1. Jeg synes at julen tager mig paa sengekanten hvert aar. Men ellers er det duften af gran, aebleskiver og julemusik.

    SvarSlet
  2. Her er der pyntet op. Der er lavet dekorationer og kalender lyset er på vej ned mod 1 tallet. Juletræet er pyntet. Adventskransen klar. Jeg strikker på et par lårlange strømper, de skulle gerne ende som julegave. Småkagerne har jeg byttet mig til. Jeg elsker december - men selve juleaften er ikke så betydningsfuld

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du dog hurtig! Det lyder rigtig godt.

      Slet
  3. Uha, jeg er slet ikke klar til jul endnu, men i morgen står den på småkagebagning med datter og barnebarn, så mon ikke der sniger sig lidt julestemning ind da. For en gangs skyld strikker jeg faktisk på en julegave til min søn. Det er ellers ikke noget jeg har tradition for, men i år bliver det til to par raggsokker. Knus og hilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder virkelig hyggeligt med småkagebagning sammen! God fornøjelse.

      Slet
  4. Hos os juler vi fra 1 søndag i advent, i år er det lidt anderledes, for i morgen skal vi på Vejle sygehus, hvor en af vore døtre skal forsvare sin PHD. Det har overskygget en del, vi har passet børnebørn, dem har jeg så lavet adventsgaver sammen med, til deres forældre samt storebror, de er 10 og 12 år.
    Jeg handler mange julegaver på nettet, jeg mangler kun 4. De sidste skal købes i butikker.
    Det der betyder mest for os i julen er at være sammen med vore børn og børnebørn.
    Der er ikke bagt endnu, men der bliver ikke bagt 10 slags mere, men julemaden er hjemmelavet, som man gør i Sønderjylland , rullepølse , surrib, sylte, leverpostej og sild både stegte og marinerede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med din datter! De må da være lykkelige for at have dig i familien! Fantastisk lækkert med så mange hjemmelavede lækkerier.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails