lørdag den 28. november 2015

Special socks

Jeg har et problem hjemme. Altså med det, jeg har på fusserne. For nogle sokker er gamle og slidte, og må snart ryge ud! Det er jo lidt pinligt at gå rundt og se sådan her ud, når man strikker så meget til andre, ikke?


I have a problem at home. With what I put on my feet. Some socks are old and worn, and have to go soon! It is a bit embarassing looking like this, when you knit so many socks for others, isn't it?

Så dagens fremvisning er de her ganske specielle sokker. Lige op og ned, ingen krummelurer eller striber. Men de er specielle, fordi de er til mig!
Jeg er meget glad for dem. Garnet er fra New York, og er genbrugsgarn. Husker ikke helt navnet, men det er fint i farven og dejligt at have på. De skal indvies i dag, og med mig til  Fanø. Jeg er nemlig i Esbjerg i weekenden. Vi skal stor-hygge!
Ialt 75 gram på pind 2,5.

So today's show-off are these very special socks. Plain vanilla. No pattern, no stripes. But they are special, since they are for me!
I like them a lot. The yarn is from New York, and is recycled yarn. I don't recall the name, but the colors is nice and they are soft. I'm going to wear them for the first time today, and they'll come with me to Fanø. I'm visiting my friend in Esbjerg for the weekend. It will be great!
In total, the socks took 75 grams of yarn using 2.5 mm needles. 


8 kommentarer:

  1. Uh, jeg kan se vi har samme problem. Mine er godt tyndslidte men har holdt godt ( ca 20 aar). Men jeg kan ikke naenne at smide dem for de er strikket af min mor. Saa jeg maa laere at stoppe stroemper. haha.Rigtig god tur til Fanoe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine er bare strikket af mig og har da holdt i 5 år. Det er dejligt med nye!

      Slet
  2. Ja, sådan gør jeg også, venter til der er et stort hul, får jeg tager stoppenålen frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. De var slidte under hele foden, og jeg gad ikke stoppe så store huller. Ville hellere strikke nye!

      Slet
  3. Det er ærgeligt at smide et par sokker ud ,hvis det kun er hælen der er slidt.Stoppede sokker på gammeldagsvis ser ikke pænt ud .Det er samtidig ubehageligt at gå på.Reparer sokkerne med den teknik, der er beskrevet i www.paapinden.dk . Hun kalder det bondehælen og står under avancerede teknikker.Du har sikkert noget restegarn der passer ind i farverne.

    m.v.h. Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare hælen der er med på billedet. De var godt slidt! Jeg er glad for de nye.

      Slet
  4. Så fine, nye sokker.
    God tur til Fanø, - nu med varme fødder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja - det er rart også at have varme UNDER fødderne!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails