torsdag den 8. december 2016

Bronkoskop / Bronchoscope

Dengang jeg startede i Lund, fik jeg at vide, at vi snart skulle få eget bronkoskop til at lave kikkertundersøgelser af luftvejene.
"Snart". Da vores chef gik af 11 måneder senere, var der ikke sket noget. Overhovedet. Så da min kollega fik lov at søge penge OG faktisk fik dem, måtte det fejres!
Hun var temmelig varm på at få et par strømper, og havde vel også gjort sig fortjent til dem. Derfor røg par nummer 25 i år på pindene til hende, og det tog ikke alt for lang tid at gøre dem færdige. I Wollmeise. Uha, de er dejlige!

When I started working in Lund, I was told that we were about to get our own bronchoscope to make investigations of the airways.
"Soon". When our boss stopped, 11 months later, nothing had happened. At all. So when my colleague got permission to apply for the money AND actually got them, we needed to celebrate!
She really longed for a pair of socks, and I guess she deserved them. Which is why pair number 25 this year got on the needles for her, and it didn't take too long to finish them. Using Wollmeise. They are so perfect!
Mønsteret er dette. Rigtig fint med hulmønster. Igen fra bogen med gamle strømpemønstre, som jeg har strikket fra de sidste gange. Strikket på pind 2,5 mm som sædvanlig, og de vejer 100 gram.
Denne gang formoder jeg, at det er det sidste par strømper i år, men hvem ved?

The pattern is this one. Really pretty with the lace. Once more from the book of vintage sock patterns, which I used the last couple of times. Made using size 2.5 mm needles as usual, and they weigh 100 grams. This time, I guess it's really the last pair of socks this year, but who knows?

6 kommentarer:

  1. Med den fart du har paa kan du vel naa et par stykker til. Puha, jeg har kun strikket et par i aar, saa der er lidt krise i julegaverne, men skidt. Vi strikker igen til naeste aar.
    Og stort tillykke med bronkoskopet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, jeg KUNNE nok godt nå det!

      Slet
  2. Fedt med nyt udstyr, og så synes jeg du lige må nå et par mere...så svarer det jo til en sok om ugen.... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må lige overveje det. Det lyder jo vildt sejt med 1 strømpe om ugen!!!!1

      Slet
  3. Sikke da en gave, - hvor er de flotte!!!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails