tirsdag den 5. december 2017

Dahlia

Den lille Dahlia-top er færdig. Den tog vist ikke så lang tid, men det føltes som længe. Også fordi jeg syntes garnnøglet blev så lille og jeg blev bange for om jeg havde nok garn, og så fortsatte det bare. Ret lang tid.
Den er blevet så fin! Jeg strikkede på pind 3,5, så den er blevet lidt større, men det gør jo ikke noget. Babyer vokser som bekendt.
Den kunne måske godt være lidt længere, men der var ikke mere garn. En vask og tørring på bøjle skal nok strække den en smule, og så er det vist fint.

The little Dahlia-top is done. It didn't take that long to make, but it felt like a long time. Partly because the skein got so small and I was afraid if I ran out of yarn, but still it just continued. For quite a long time.
It is so pretty! I used size 3.5 mm needles, so it's a bit bigger, but that is no problem. Babies grow, as you might have noticed.
It could have been a bit longer, but I ran out of yarn. I guess a wash and then drying it on a hanger will stretch it a little bit, and then it's fine.
Den har fået en af de der gammeldags hvide knapper. Jeg synes, de er så fine til babytøj, og man kan jo stort set bruge dem til alt.
Jeg køber dem, når jeg kan.
Har du også yndlingsknapper?
Den er strikket i nøjagtigt 1 nøgle Semilla Fino fra BC garn. Virkelig skønt garn! Jeg aner ikke, hvor det nøgle kom fra, men nu er det da brugt på en god måde.
Mønsteret er fint, og denne her kunne jeg da også godt strikke nogle flere af!

It got one of those old fashioned white buttons. I do think they are so perfect for baby's clothes, and you might use them almost for everything.
I buy them, whenever I can.
Do you have favorite buttons?
I made it from precisely 1 skein of Semilla Fino from BC yarn. Really nice yarn! I have no idea how I got it, but now I used it in a good way.
The pattern is pretty, and I could knit a few more of these!

8 kommentarer:

  1. Godmorgen Sød lille bluse. Apropos knapper! Jeg bruger knapperne fra min mands aflagte skjorter, når de ikke kan afleveres til genbrug - de er magen til dine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog en god ide! Tak skal du have.

      Slet
  2. Sød bluse, den skal nok blive brugt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg kan godt lide bladmønsteret, og mon ikke den passer på et tidspunkt?

      Slet
  3. Hvor er blusen sød. Dejligt at der lige var garn nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja, det var meget heldigt, at det lige passede med garnet!

      Slet
  4. Den er blevet virkelig sød. Mine yndlingsknapper er kokos eller træ. Og så lærredsknapper, som jeg ikke kan stå for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Uh, ja, kokos og træ er også så fint! Lærredsknapper er også skønne.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails