torsdag den 7. december 2017

Tivoli

I tirsdags var jeg i Tivoli med nogle venner. Hvis ikke jeg havde en aftale, var jeg nok ikke kommet derind, for jeg tænkte "Tivoli er Tivoli. Der er sikkert sort af mennesker".
Fordi det var tirsdag, var der ikke overfyldt. Der var så fint med alle lysene, og udsigten over søen var jo klassisk.

This Tuesday, I went to Tivoli with some friends. If I hadn't have a deal, I wouldn't have gone, since I thought "Tivoli is Tivoli. Probably totally crowded".
Because it was Tuesday, it wasn't crowded. All the lights were so pretty, and the view across the lake was a classic.
Overraskelsen var årets tema - TOG! Som barn i en toggal familie har jeg fået en vis kærlighed ind med modermælken (selv om det ikke var hende der elskede tog!), så det gik lige i hjertet at se DSB-logoet i toppen af en forlystelse.
Hele den station de havde bygget, hvor man kunne købe mad og sidde i "kupéer" og spise, var bare SÅ hyggelig og gennemført, og LGB-toget der havde skinner hele vejen rundt under taget var lige prikken over i'et.

The big surprise was this year's theme - TRAINS! Growing up in a train-crazy family, I had some love implanted automatically, and it went straight to my heart, seeing the Danish train company's logo on top of a ride.
The station they build, where you could by food and sit in train-seats instead of café chairs, was SO lovely and beautifully made, and the LGB-train with the rails all the way round the building under the roof was the cherry on top of the cake.
De har endda fået lavet et særligt Tivoli-tog som kun sælges der.
(Men det er Märklin. Det bruger vi ikke i min familie.)
Håber, jeg kan nå derind igen. Det er SÅ fint i år!

They even had a special Tivoli-train made, only to be sold there.
(But it's Märklin. We don't use that in my family.)
I do hope I have time to go in again. It is SO pretty this year!

2 kommentarer:

  1. Det er altså rigtig fint i Tivoli. Jeg når det ikke i år, men de andre år har været helt eventyrlige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo heller ikke nå det hele. Men hold op, der er fint i år!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails