tirsdag den 15. maj 2018

I-cord

Sidste år strikkede jeg Bella-trøjer. Vist endda et par stykker! Den trøje har IKKE problemer med for snævre halsudskæringer, kan jeg vist godt afsløre, og den ene trøje blev altså noget vid i halsen.
Faktisk var den svær at bruge, fordi den hele tiden gled ud over skulderen.
Derfor fik jeg den tilbage med en bøn om ikke jeg kunne ordne det?

Last year, I knit Bella cardigans. A few of them, to be true! I guess I can reveal that this particular pattern does NOT have a problem with necks that are too small, and one of them got quite wide.
It was actually hard to use, since it fell on one shoulder all the time.
So I got it back with a prayer of "Please fix this!"
Jeg forsøgte mig med en i-cord kant, og det gik faktisk supergodt! Den tog ikke SÅ lang tid at lave, og resultatet er helt som ønsket. Håber, hun kan bruge den igen!
I farten syede jeg også et af de små mærker på. I toget. På vej til fødselsdag. En medpassager kommenterede "Hvorfor syr du den på? Jeg klipper den altid af!" Det var sjovt! Så forklarede jeg selvfølgelig hvorfor.

I tried an i cord border, and it went really well! It didn't take TO long to make, and the result is exactly what I wished for. I do hope she can use it again!
While finishing, I also sewed on one of the small labels. On the train. Going to the birthday. A fellow passenger commented "Why do you sew it on? I always cut it off!" It was fun! And then I explained why I did it.

2 kommentarer:

  1. Den er godt nok blevet fin, - min erfaring er også, at halskanten bliver for vid efter opskriften. Så super god løsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! I-cord er smart, og det er dejligt til lige denne her trøje.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails