fredag den 16. november 2018

25

De tykke strømper til julekalenderen er allerede færdige. Det gik hurtigt på pind 4 med to tråde garn, og de er faktisk blevet ret gode.
De er - for en gangs skyld for mine strømper - ikke ens. Det gør nu ikke noget. Jeg ville ikke bruge for meget tid på dem, så jeg strikkede bare derudaf.

The thick socks for the advent calendar are done already. I actually went very fast using 4 mm needles and 2 threads of yarn, and they turned out quite well.
For once - for my socks - they are not identical. I don't mind. I didn't want to spend too much time making them, so I just went on knitting.
De er dejligt varme og bløde, og alt, alt for store til mig. Forhåbentlig passer de min nevø perfekt!
De er strikket i ensfarvet Sisu og stribet Bumbogarn fra Føtex, og de vejer 120 gram.
Tænk - nu er der kun 1 par strømper tilbage i min plan! Det passer IKKE med at der er 1 fødselsdag tilbage OG jeg mangler strømper selv.
Enten skal jeg gå helt i firkant-mode og strikke nogle strømper næsten færdige som jeg så kan lave helt færdige efter nytår. Eller jeg kan blæse på min plan og strikke nogle flere. For jeg går i strikkede strømper hver dag hele vinteren, og det slider altså på dem!

They are really warm and soft, and by far too big for me. Hopefully, they are a perfect fit for my nephew!
I used mono-colored Sisu and striped Bumbo from the supermarket, and they weigh 120 grams.
Can you imagine - there is only 1 pair of socks left in my plan! This DOESN'T fit with the one last birthday this year AND the fact that I need socks myself!
I have to choose if I will be totally autistic and stick to my plan, then almost finishing some socks that I can finish next year. Or I can forget my plan and knit some more. Actually, I wear knitted socks every day all winter, and it wears them out!

4 kommentarer:

  1. Nu skal dit mål måske bare forståes sådan, at du skulle strikke mindst 26 par og ikke netop 26 par ��. Jeg syntes bare du skal give den gas. Jeg vil hellere se lækre strømper til dig selv end doktor med snue ☺️
    Hilsen Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg tror også det må om-defineres som MINDST 26 par!

      Slet
  2. Jeg fatter ikke, hvordan du når så mange strømper, - det er meget imponerende.
    Mon ikke bare du skal strikke løs, så du selv får lidt på lager til den lange vinter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh - lange togture og nogle kedelige møder er enormt gode for strømpestrikkeri!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails